آشنایی با کوادکوپتر های تاشو و قابل حمل

دنیای کوادکوپترها پر از هلی شات های جذاب و سرگرم کننده است. یکی از انواع هلی شات ها که کاربرهای زیادی هم دارد، کوادکوپترهای تاشو و قابل حمل است. کوادکوپترهایی که وظایف مختلفی از تصویر برداری تا امداد رسانی را بر عهده دارند. در این مقاله می خواهیم با کوادکوپتر قابل حمل و بهترین مدل های آن آشنا شویم. در ادامه همراه پریماتوی باشید.

کوادکوپتر قابل حمل چیست؟

ابتدا بهتر است با تعریف هلی شات آشنا شویم. هلی شات یک مولتی روتر پرنده است که می تواند در آسمان پرواز کند. تفاوت واژه هلی شات و کوادکوپتر در قابلیت تصویر برداری است. در حقیقت مولتی روتری که قابلیت تصویر برداری داشته باشد، هلی شات نامیده می شود. در این میان کوادکوپترهایی وجود دارند که بالقوه فاقد دوربین هستند اما توانایی حمل دوربین را دارند. این هلی شات ها می توانند دوربین های سبکی مثل انواع دوربین های گوپرو را با خود حمل کنند.

کوادکوپتر قابل حمل چیست

کوادکوپتر قابل حمل در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

معمولا افراد بیشتر برای سرگرمی به سراغ خرید مولتی روتر از برندهایی مثلکوادکوپتر mjx یا DJI می روند. اما کوادکوپترهای قابل حمل جدای از فیلم برداری کاربردهای دیگری نیز دارند. یکی از اصلی ترین کاربرد هلی شات های قابل حمل، عملیات های امداد و نجات است. ارگان های مختلفی مثل آتش نشانی برای حفاظت بیشتر از نیروهای خود از کوادکوپتر قابل حمل به عنوان نیروی پشتیبان استفاده می کنند. همچنین عکاسان و مستندسازان حرفه ای نیز می توانند از به کمک کوادکوپترهای قابل حمل لحظات بسیار زیبایی را خلق کنند.

معرفی ۵ تا از بهترین کوادکوپترهای قابل حمل

کمپانی های مختلفی در سراسر دنیا اقدام به تولید هلی شات های قابل حمل می کنند. در ادامه به بررسی ۷ مورد از بهترین هلی شات های قابل حمل می پردازیم.

کوادکوپترهای سایما، از مدل X8C تا X8W

سایما را می توانیم کمپانی پیشگام در تولید هلی شات بدانیم. کوادکوپترهای سری ۸ سایما امکان حمل بار تا وزن ۱۵۰ گرم را دارند. یکی از محبوب ترین مدل های سایما هلی شات   SYMA-X8C است که با حمل دوربین می تواند حدود ۵ دقیقه در آسمان پرواز کند. همچنین کوادکوپتر SYMA-X8W نیز از نظر توان مندی مشابه سایر هلی شات های سایما است. اما این هلی شات یک تفاوت مهم دارد. X8W از قابلیت ارسال زنده تصاویر پشتیبانی می کند. پیشنهاد می کنیم پیش از ادامه مقاله برای آشنایی با سایر محصولات جذاب پریماتوی به صفحه ماشین کنترلی مراجعه بفرمایید.

بهترین هلی شات های قابل حمل

کوادکوپتر i8HW از کمپانی iDrone، سرعت و قدرت بالا در پرواز

کمپانی iDrone یکی دیگر از شرکت های خلاق در ساخت کوادکوپترهای قابل حمل است. کیفیت بالا در کنار قدرت بالای موتور هلی شات های این کمپانی را نسبت به رقبا برتری بخشیده است. کوادکوپتر i8HW با قابلیت های فراوان و کاربردی یکی از بهترین محصولات این شرکت است. قابلیت تیکاف، لندینگ خودکار و تثبیت ارتفاع از جمله مزیت های کوادکوپتر i8HW است. این هلی شات به کمک موتور قدرتمند خود توانایی حمل دوربین تا وزن ۲۰۰ گرم را دارا است. بنابراین امکان همه دوربین های سبک بر روی i8HW وجود دارد.

MJX-X101 پسر قدرتمند کمپانی ام جی ایکس

ام جی ایکس یکی از کمپانی های قدرتمند در تولید انواع هلی شات است. کوادکوپتر X101 با قدرت بی نظیر موتور خود می تواند دوربین های گوپرو را به راحتی حمل کند. البته در ظاهر این هلی شات امکانات چندانی ندارد اما به هیچ وجه نمی توان منکر کیفیت بالای ساخت و قدرت پروازی بی نظیر آن شد. کوادکوپتر X101 هلی شاتی قابل حمل

کمپانی WLTOYS، پیشکسوت بازار کوادکوپترهای قابل حمل

از لحاظ قدمت هیچ شرکتی به پای WLTOYS نمی رسد. این شرکت از همان ابتدا با ساخت کوادکوپترهای قابل حمل جای پای خود را در بازار هلی شات ها محکم کرد. کوادکوپترهای نظیر Q303 و V303از بهترین تولیدات این کمپانی است. معمولا علاقه مندان به دوربین های گوپرو این دو مدل هلی شات را خیلی خوب می شناسند. این کوادکوپترها را می توان غول های بازی هلی شات های قابل حمل دانست. مدل Q303 و V303 می توانند تا ۴۰۰ گرم وزن را با خود جابجا کنند. از دیگر مزیت های این دو مدل می توان به قابلیت حمل گیمبال های دو محوره و سه محوره اشاره کرد. با وجود گیمیال کیفیت تصاویر ضبط شده بسیار بیشتر می شود.

محصولات CHEERSON، متخصص تولید هلی شات ها نانو

محصولات کمپانی CHEERSON نیز در بازار هلی شات های نانو و قابل حمل بسیار شناخته شده هستند. این هلی شات ها به نسبت سایر کمپانی ها قیمت کمتری دارند و به همین دلیل توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده اند. هلی شات هایی مثل CX-22 از این کمپانی توانایی حمل بار تا ۱۵۰ گرم را دارند.

بررسی انواع هلی شات دوربین دار

هلی شات های قابل حمل برای چه کسانی مناسب است؟

هلی شات های قابل حمل چون به صورت کارخانه ای دوربین ندارند، معمولا ارزان تر هستند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم افرادی که قصد ندارند بودجه زیادی را خرج هلی شات کنند به سراغ این نوع از کوادکوپترها بروند. برای مثال محصولات کوادکوپتر SjRC می تواند نیاز بخش عظیی از خریداران را تامین کند.

آیا کیفیت تصاویر هلی شات های قابل حمل قابل قبول است؟

زمانی که درباره کیفیت تصویر و قابل قبول بودن آن صحبت می کنیم باید یک نکته مهم را در ذهن داشته باشیم. ما همیشه باید هلی شات ها در مقایسه با سایر هلی شات ها بررسی کنیم. اگر به دنبال شکار تصاویر حرفه ای و بدون نقص هستید طبیعتا استفاده از کوادکوپترهای دوربین دار انتخاب بسیار بهتری است. به خاطر داشته باشیم که کوادکوپترهای قابل حمل از حمل دوربین به عنوان یک آپشن استفاده می کنند، نه یک قابلیت تخصصی.

کوادکوپتر قابل حمل، پرواز بر فراز ابرها

در این مقاله به بررسی کوادکوپترهای قابل حمل پرداختیم. کاربردها و بهترین مدل های این نوع از هلی شات را بررسی کردیم. در انتها پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع هلی شات های حرفه ای با همکاران ما در پریماتوی تماس حاصل کنید. کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا با خرید هلی شات، یک پرواز دلچسب را تجربه کنید.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟