مقایسه ماشین کنترلی سوختی و الکتریکی

مقایسه ماشین کنترلی سوختی و الکتریکی

ماشین کنترلی‌های کنترلی به دو دسته سوختی و الکترونیکی تقسیم می‌شوند. ماشین‌های الکتریکی معمولا برای سرگرمی استفاده می‌شوند و عموما جنبه اسباب‌بازی دارند. اما از طرفی ماشین‌های سوختی برای مسابقات دریفت کشی و آفرود مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرکدام از ماشین‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که باعث شده برای امور خاصی کاربرد داشته باشند. اما بسیاری از افراد، بین خرید ماشین کنترلی بنزینی و شارژی سردرگم هستند؛ زیرا با ویژگی‌های آن‌ها آشنایی کاملی ندارند. اگر به دنبال پاسخ سوال «ماشین شارژی بخریم یا بنزینی؟» فقط کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با ۵ فاکتور مهم برای خرید ماشین کنترلی بنزینی یا الکتریکی آشنا شوید. 

بررسی ویژگی‌های ظاهری ماشین کنترلی بنزینی و شارژی

تشخیص تفاوت ماشین کنترلی شارژی با ماشین کنترلی بنزینی از روی ظاهر کمی سخت است؛ زیرا شباهت‌های بسیاری دارند. البته یک تفاوت اصلی در ظاهر ماشین کنترلی سوختی با ماشین کنترلی برقی وجود دارد. زیر ماشین‌های شارژی یک درگاه شارژ طراحی شده درصورتی که در سمت چپ بدنه ماشین‌های سوختی، باک بنزین وجود دارد. علاوه‌بر این، ماشین‌های بنزینی معمولا برای مسابقات استفاده می‌شوند، به همین خاطر بدنه آن‌ها فلزی است. 

ناگفته نماند ماشین کنترلی برقی با بدنه فلزی نیز وجود دارد، اما قیمت این محصولات بسیار بالا است. ماشین کنترلی بنزینی آفرود نیز بدنه فلزی و چارچوب‌هایی ساخته شده از جنس فیبر کربن تا در مسابقات دوام کافی را داشته باشد. ابعاد ماشین‌های کنترلی و برقی نیز بر اساس مقیاس‌ها ساخته می‌شود و در بخش ابعاد مساوی هستند. باتوجه‌به این موارد اگر به دنبال یک ماشین کنترلی با بدنه مقاوم هستید، پیشنهاد ما ماشین کنترلی بنزینی است. 

ماشین‌هایی با بدنه مقاوم؛ ویژگی ماشین‌های بنزینی 

موتور ماشین کنترلی بنزینی قوی‌تر است یا ماشین الکتریکی؟

با مقایسه موتور ماشین کنترلی الکتریکی با بنزینی، مهم‌ترین تفاوت‌های این دو مدل ماشین کنترلی آشکار خواهند شد. در ابتدا باید بگوییم اگر به دنبال ماشین کنترلی حرفه‌ای دریفت هستید، ماشین بنزینی با موتور قوی بهترین گزینه برای شماست. منبع انرژی ماشین برقی کنترلی باتری است و برق مورد نیاز برای فعالیت موتور توسط باتری تامین می‌شود. اما در ماشین کنترلی بنزینی آفرود، انرژی مورد نیاز موتور توسط بنزین تامین می‌شود که شباهت بسیاری به ماشین‌های واقعی دارد. 

به همین خاطر اگر به دنبال یک ماشین کنترلی حرفه‌ای مناسب برای مسابقه‌ها هستید، ماشین کنترلی بنزینی باگی بهترین گزینه برای شماست. ماشین‌های شارژی نیز برای سرگرم شدن و استفاده کودکان مناسب‌ هستند، اما برای مسابقه دریفت کشی موتورهای براشلس ماشین شارژی پیشنهاد می‌‌شوند. از ویژگی‌های موتور براشلس می‌‌توان به سرعت و داغ نکردن بیش از حد اشاره کرد. ناگفته نماند موتورهای براشلس از لحاظ سرعت موتورهای نیترو را پشت سر می‌گذارند!

ماشین‌های بنزینی با موتور قوی؛ انتخابی عالی برای مسابقات 

کدام یک شاسی بهتری دارد؟ ماشین کنترلی برقی یا سوختی؟

فرقی نمی‌کند موتور ماشین کنترلی بنزینی باشد یا شارژی، ماشین‌هایی که برای آفرود و مسابقات دریفت ساخته می‌شوند شاسی نرم‌تری دارند. علاوه‌بر این، جنس شاسی آن‌ها از فیبر کربن است تا مقاومت بیشتری داشته باشد. شاسی ماشین‌های معمولی نیز از جنس پلاستیک هستند؛ زیرا کاربرد کمی دارند و به ندرت به شاسی فشار وارد می‌شود. 

علت استفاده از پلاستیک در ماشین برقی کنترلی مخصوص سرگرمی، سبک بودن وزن دستگاه است تا کودکان بتوانند به‌راحتی با آن‌ها بازی کرده یا ماشین را جابه‌جا کنند. در نهایت اگر به‌دنبال یک ماشین کنترلی با شاسی‌های مقاوم فلزی هستید از ماشین‌های کنترلی مخصوص مسابقه استفاده کنید که معمولا بنزینی هستند. انواع ماشین کنترلی برقی با شاسی پلاستیکی نیز برای سرگرمی یا بازی کودکان گزینه بهتری هستند. شما می‌توانید هر دو نوع ماشین کنترلی یا انواع هلی شات‌ها از بهترین برندهای دنیا مانند هلی شات sjrc یا dji را همین حالا از پریما توی تهیه کنید. 

برخورداری از شاسی‌‌های فیبر کربن؛ ویژگی ماشین‌های آفرود

مقایسه قدرت و سرعت اتصال رادیویی در دو مدل پرطرفدار ماشین کنترلی

در ماشین کنترلی سوختی که معمولا برای مسابقات استفاده می‌شود، اتصال رادیویی قوی‌تر است. این ماشین‌ها باید در کمترین زمان ممکن فرمان را اجرا کنند تا مسابقه به نحو احسن انجام شود. از طرفی در ماشین کنترلی الکتریکی تاخیر ۱ تا ۳ ثانیه‌ای دیده می‌شود که اهمیت بسیاری ندارد؛ زیرا عموما این ماشین‌ها برای سرگرمی هستند. 

در نتیجه اگر تاخیر سیستم ارسال فرمان برای شما اهمیتی ندارد، پیشنهاد ما خرید ماشین کنترلی شارژی از فروشگاه پریما توی است. در این فروشگاه می‌توانید نسبت به خرید کوادکوپتر و هلی شات‌های با کیفیت نیز اقدام کنید. 

قیمت ماشین کنترلی؛ مشخص کننده قدرت اتصال رادیویی

قبل از خرید ماشین کنترلی بنزینی یا شارژی؛ بررسی قیمت را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار روی انتخاب بین ماشین کنترلی بنزینی یا شارژی، قیمت است. ماشین‌های بنزینی با برخورداری از بدنه‌ای محکم‌تر، شاسی‌های فلزی و کمترین تاخیر در سیستم رادیویی ارائه می‌شوند. باتوجه‌به این ویژگی‌ها، تعجبی ندارد که قیمت ماشین کنترلی بنزینی نسبت به ماشین شارژی بیشتر باشد. 

اگر کیفیت ساخت ماشین کنترلی بنزینی  یا شارژی برای شما اهمیت بیشتری دارد، توصیه می‌کنیم ماشین کنترلی خود را از برندهای معتبر خریداری کنید. اگر صرفا برای سرگرمی نسبت به خرید ماشین کنترلی شارژی اقدام می‌کنید، مدل‌های قیمت متوسط یا ارزان نیز گزینه‌‌های خوبی محسوب می‌شوند. 

بین ماشین کنترلی بنزینی و الکترونیکی، کدام یک انتخاب بهتری است؟

در این مقاله به بررسی انواع ماشین کنترلی پرداختیم. در پاسخ به سوال کدام یک از ماشین‌های کنترلی گزینه بهتری است، باید گفت به نیازهای شما بستگی دارد. اگر نیاز به دستگاهی دارید که برای مسابقات دریفت کاشی یا آفرود مناسب باشد، ماشین‌های بنزینی گزینه بهتری هستند. اما اگر صرفا به دنبال گزینه‌ای برای ایجاد سرگرمی هستید، ماشین‌های شارژی با قیمت مناسب‌تر به شما پیشنهاد می‌شوند. از همین رو شما می‌توانید باتوجه‌به ویژگی‌های محصول مورد نظر خود، یک ماشین شارژی یا بنزینی را خریداری کنید. 

دیدگاه‌ها ۴

    امیرحسین زارعی پاسخ

    ماشین سنگین کنترلی حرفه‌ای موجود دارین؟
    قیمتش چنده؟

      primatoy پاسخ

      با سلام و احترام فراوان به شما دوست عزیز
      در صفحه ماشین کنترلی قیمت انواع ماشین کنترلی سنگین حرفه‌ای مثل ماشین کنترلی آفرود رو برای شما قرار دادیم که با کلیک بر روی لینک می‌توانید از آن بازدید کنید.

    رضا باقری پاسخ

    سلام من برای کادوی تولد پسرم می‌خوام کوادکوپتر بگیرم ولی مارک کوادوپترو و بهترین کوادکوپترو نمیشناسم
    میشه راهنماییم کنین؟

      primatoy پاسخ

      باسلام و احترام فراوان به شما دوست عزیز

      کوادکوپتر DJI از بهتریم مارک های کوادکوپتر محسوب می‌شود که برای کاربردهای متنوع، مدل‌ و قیمت‌های مختلفی هم دارد. با کلیک بر روی لینک می‌توانید از قیمت و ویژگی‌های بهترین کوادکوپتر موجود در بازار باخبر شوید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟