نگاهی به مهمترین اجزای هلی شات و کوادکوپتر

کوادکوپتر ها از بخش ها و اجزای مختلفی تشکیل شده اند. شاید به خاطر پیچیدگی ظاهری اجزای تشکیل دهنده هلی شات ها ساخت و تعمیر آن ها را غیر ممکن به نظر برساند. اما با آشنایی کامل با بخش های مختلف کوادکوپتر می توان به راحتی آن ها را سر هم کرد. در این مقاله در پریماتوی با اجزای سخت افزاری کوادکوپتر و نحوه ارتباط آن ها با یکدیگر آشنا خواهیم شد.

اجزای سخت افزاری کوادکوپتر

اولین قدم برای ساخت کوادکوپتر، درک مؤلفه هایی است که از آن برای پرواز استفاده می کند. مهمترین اجزای تشکیل دهنده کوادکوپتر شامل موارد زیر است:

  • فریم یا بدنه کوادکوپتر
  • موتور دستگاه
  • پروانه یا ملخ ها
  • کنترل کننده سرعت الکترونیکی (ESC)
  • کنترل کننده پرواز
  • گیرنده رادیویی
  • باتری

علاوه بر موارد بالا قطعات یدکی کوادکوپتر و بخش های جانبی دیگری مانند دوربین نیز در فرایند ساخت کوادکوپتر ها مورد استفاده قرار می گیرند که به کاربرد و استفاده کوادکوپتر ببستگی دارد. در ادامه به تفصیل مهمترین بخش های تشکیل دهنده هلی شات را بررسی خواهیم کرد.

فریم یا بدنه کوادکوپتر، مهمترین بخش کوادکوپتر

اسکلت یا بدنه کوادکوپتر قابی است که موتورها و پروانه های دستگاه به آن متصل می شوند. قاب کوادکوپتر ها در اندازه های متفاوت تولید و بر اساس وزن رتبه بندی می گردند. بدنه کوادکوپتر که معمولا از جنس پلاستیک، فایبرگلاس و کربن تولید می شود، اشکال گوناگنی دارد که متداول ترین نوع آن مشابه حرف انگلیسی X است. پیشنهاد می کنیم کسانی که علاقه به نصب دوربین بر روی پرنده بدون سرنشین خود را دارند، هنگام خرید هلی شات گزینه ای را انتخاب کنند که وزن بیشتری داشته باشد. چرا که با افزایش وزن دستگاه، موتور و پروانه های قوی تری برای ایجاد قدرت مجموعه نیاز است که وزن دستگاه را افزایش می دهد.

بدنه کوادکوپتر

موتور مجموعه، عامل اصلی بازدهی هلی شات

بخشی از شهرت کوادکوپتر wltoys به عنوان یکی از برترین برند های تولید کننده هواپیماهای بدون سرنشین، به خاطر موتور قدرتمند آن است. موتور نیروی پیشران و قدرت دستگاه را تامین می کند. واحد اندازه گیری قدرت موتور کوادکوپتر، KV یا کیلو وات است که بر حسب تعداد دور در دقیقه محاسبه می شود. با این حال همیشه سریعترین موتور به معنای گزینه بهتر نیست. چرا که هر چه سرعت افزایش یابد، پروانه ها چرخش بیشتری باید انجام دهند که نیاز به موتور قوی تری را می طلبد. موتور قوی تر مصرف بیشتری از باتری را به همراه دارد. بنابرین مدت زمان پرواز کوادکوپتر کاهش خواهد یافت.

موتور کوادکوپتر

پروانه ها و ملخ ها، محرک اصلی کوادکوپتر

پروانه ها عمدتا در سرعت کوادکوپتر، باری که می توانند حمل کنند و مانوری که دستگاه انجام می دهد، تاثیر گذارند. انتخاب درست و متناسب طول و انحنای پروانه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. پروانه های بلندتر در مدت زمان کمتری به سرعت بالایی می رسند اما کم کردن سرعت آن ها کمی طول می کشد. ولی پروانه های کوتاه تر قابلیت مانور بهتری دارند و به شما امکان تغییر سریع سرعت دستگاه را می دهند. با این حال پروانه های کوتاه تر به انرژی بیشتری نیاز دارند و فشار بسیار زیادی بر روی موتور وارد می کنند که ممکن است باعث کاهش طول عمر موتور شود.

موتور کوادکوپتر

کنترل کننده سرعت الکترونیکی (ESC)، کاهش دهنده مصرف باتری

یکی از  پیچیده ترین قطعات کوداکوپتر، قطعه ای الکتریکی به نام ESC است که وظیفه کنترل سرعت را بر عهده دارد. این کنترل کننده یک جریان مناسب برای موتور فراهم می کند تا هماهنگی میان چرخش و سایر حرکات دستگاه شکل بگیرد و انتقال قدرت به صورت یکسان و همزمان وارد شود.کنترل کننده های کوادکوپتر سایما که یکی از پیشگامان تولید کوادکوپتر با کنترل کننده های قدرتمند محسوب می شود، دارای مدارهایی هستند که به تغذیه کنترل کننده پرواز کمک می کنند تا به صورت مستقیم از باتری استفاده نشود.

اجزای کوادکوپتر

هدایت کوادکوپتر توسط کنترل کننده پرواز

کنترل کننده پرواز کامپیوتر کوچکی است که سیگنال های فرستنده را دریافت و تفسیر می کند. این کنترل کننده بخش مهمی در سخت افزار کوادکوپتر به شمار می رود. چون یک پردازنده محسوب می شود که از توانایی تنظیم قدرت و توان در محدوده های مختلف بهره می برد.بنابرین کسی که کوادکوپتر خود را هدایت می کند نیاز به کنترلر مناسبی دارد تا بتواند پیام ها و سیگنال های او را  تفسیر کند. البته باید در هنگام خرید قدرت و هزینه آن را در نظر گرفت تا از هر نظر مناسب و مقرون به صرفه باشد و با سایر قطعات کوادکوپتر تناسب داشته باشد.

انواع اجزای کوادکوپتر - موتور هلی شات

گیرنده رادیویی، برقرار کننده ارتباط میان کنترل کننده و هلی شات

وظیفه گیرنده رادیویی کمک به کنترل کننده پرواز برای کنترل از راه دور کوادکوپتر است. هلی شات برای دریافت سیگنال ها از راه دور و تفسیر آن ها به این قطعه نیاز دارد. معمولا سیگنال های رادیویی کنترل کننده ها استاندارد هستند. با این حال شما باید مطمئن شوید که گیرنده با دستگاه تناسب داشته باشد سپس برای خرید آن هزینه کنید.

باتری، تامین کننده قدرت کوادکوپتر

در نهایت برای قدرت بیشتر کوادکوپتر نیاز به یک منبع بسیار قدرتمند وجود دارد که معمولا یک باتری لیپو (Li-Po) می تواند نیاز شما را برطرف نماید. باتری لیپو دارای ظرفیت بسیار بالایی است و گزینه کاملا مناسبی برای کوادکوپتر به شمار می رود. به هنگام خرید کوادکوپتر یک شارژر باتری مخصوص به خود آن را دریافت خواهید کرد. این نکته حائز اهمیت است که برای شارژ باتری فقط از شارژر خود آن استفاده کنید چرا که تفاوت ولتاژ ممکن است به باتری دستگاه آسیب وارد کند.

کنترلر هلی شات

کوادکوپتر بخش های انتخابی و جانبی دیگری را نیز شامل می شود

مواردی که در بالا ذکر شد، قطعات اصلی برای ساخت کوادکوپتر هستند. صدها قطعه جانبی دیگر نیز می توان در ساخت یک هلی شات به کار برد که به انتخاب کاربر و کاربرد کوادکوپتر بستگی دارد. در پایان پیشنهاد می کنیم برای خرید هلی شات با همکاران ما در پریماتوی تماس حاص فرمایید تا شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟