آموزش تعمیر هلی شات، کوادکوپتر را دوباره زنده کنید

هلی شات یکی از کاربردی ترین ابزارهای تکنولوژی در دنیای امروز است. وسیله ای که علاوه بر کمک به بخش های مختلف برای نقشه برداری، نظارت، بازرسی و امداد و نجات، یک ابزار کاربردی تصویربرداری برای مراسم ها، ساخت تیزر و فیلم های سینمایی نیز است. با وجود همه ویژگی های خوبی که این وسیله دارد، نگهداری از آن بسیار دشوار است. آزاد و رها بودن در آسمان و تنظیم مسیر تنها با یک کنترل، نمی تواند جلوی اتفاقات غیرمنتظره را بگیرد.

هرکدام از این اتفاقات می توانند زمینه ساز یک آسیب بزرگ به دستگاه هلی شات شما باشند. اما با توجه به بالا بودن هزینه، بهتر است هلی شات خود را سالم نگه دارید و اگر مشکلی برای آن به وجود آمد، خودتان دست به آچار شوید و هلی شات را دوباره به کار بیندازید. در این مطلب قصد داریم آسیب های احتمالی کوادکوپترها و نحوه رفع کردن آن ها را به شما بگوییم.

مشکلات رایج در کوادکوپترها را بشناسید

با وجود اینکه کوادکوپترها می توانند در معرض اتفاقات متفاوتی قرار بگیرند، اغلب نتیجه همه حادثه ها، آسیب های مشابهی در بدنه آنان است. شکستگی یا انحنای ملخ‌ها، وجود گرد و غبار در پروانه و موتور، صدمه دیدن باطری، شکستگی چراغ ها و بدنه در اثر برخورد با اجسام سخت بخشی از رایج ترین مشکلاتی است که در هلی شات ها دیده می شود.

خبر خوب این است که بسیاری از این مشکلات به دست خودتان قابل حل است و نیازی نیست به فکر خرید کوادکوپتر جایگزین باشید. با این حال اگر تصور می کنید که آسیب به وجود آمده جدی تر از موارد ذکر شده است، حتما دستگاه هلی شات را به یک متخصص در این حوزه نشان دهید تا به سرعت مشکل را رفع کند. در ادامه بخشی از مشکلات هلی شات ها را برایتان شمرده ایم.

چگونه هلی شات را تعمیر کنیم

روشن نشدن هلی شات، حل کردن یکی از ترسناک ترین مشکلات کوادکوپترها

اگر دستگاه هلی شات دارید، حتما می دانید که وحشتناک ترین اتفاق برای شما زمانی است که دستگاه هلی شات با هیچ کدام از دکمه های مربوطه روشن نمی شود. این اتفاق ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. اما اولین قدمی که باید در این شرایط بردارید این است که سلامت باطری را بررسی کنید. روشن نشدن کوادکوپترها معمولا به دلیل تخلیه شدن باطری یا عدم نصب صحیح آن است. اگر اطمینان دارید که باطری هلی شات شارژ دارد، بهتر است اتصالات باطری را بررسی کنید تا از قرار گرفتن کیت باطری در جای مناسب خود مطمئن شوید.

تعمیر ایرادات نحوه پرواز هلی شات، مقابله با یک پرواز بی کیفیت

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است در کنترل هلی شات با آن روبه رو باشید، پرواز نامتعادل آن هنگام صاف بودن هوا و شرایط مساعد آب و هوایی است. این مشکل بیش از هرچیز در کوادکوپتر دوربین دار و تصاویر نهایی به دست آمده اختلال ایجاد می کند. اما پیش از آن که برای رفع این مشکل به فکر بازکردن بدنه و تعمیر لوازم داخلی بیفتید، بهتر است همه جوانب را بررسی کنید.

۱- ملخ های هلی شات را از نو بسازید

اولین احتمالی که در این شرایط وجود دارد، آسیب دیدن ملخ ها است. ملخ ها در حقیقت آسیب پذیرترین قطعات کوادکوپترها هستند که ظاهری ظریف دارند و با چرخش خود، باعث به پرواز درآمدن هلی شات می شوند. اگر بعد از بررسی ملخ ها متوجه شکستگی یا خمیدگی در آن ها شدید، به سرعت آن ها را تعویض کنید. برای تعویض این قطعه کافیست که ملخ را به صورت عمودی بکشید و ملخ جدید را در جهت درست جایگزین کنید. در این بخش تنها لازم است به نحوه قرار گرفتن جهت ملخ دقت کنید.

آموزش کامل تعمیر هلی شات

۲-  هلی شات را ری استارت کنید

اگر با تعویض ملخ ها، کوادکوپتر همچنان به صورت نامتعادل به پرواز در آمد، می توانید مطمئن شوید که مشکل اصلی در اتصالات و برنامه ریزی های آن است. برای برطرف کردن آن نیز ناچارید یک بار دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

تعمیر هلی شات در صورت سقوط در آب، ناجی کوادکوپتر باشید!

رایج ترین اشتباهی که افراد بعد از سقوط هلی شات در آب انجام می دهند، گرفتن تست پرواز بلافاصله بعد از بیرون آوردن دستگاه از آب است. درست است که شما نگران اختلال در عملکرد دستگاه محبوب خود هستید، اما این کار بیش از هرچیزی می تواند شدت صدمه های احتمالی را بیشتر کند. بهترین مسیر برای تعمیر هلی شات در این شرایط، این است که بدون روشن کردن، به سرعت آب را از دستگاه خارج کنید. این کار حتی برای کوادکوپترهای حرفه ای مانند کوادکوپتر dji نیز ضروری است.

حالا وقت آن است که قطعات موجود در دستگاه به ویژه باطری و رم را خشک کنید. در این مرحله می توانید از باد خنک سشوار برای از بین بردن رطوبت آن استفاده کنید. این کار را با فاصله حدود ۳۰ سانتی متری انجام دهید. پس از اطمینان از خشک بودن آن ها، دستگاه را مجددا ببندید و باطری را روشن کنید. پس از اطمینان از سلامت باطری، چراغ‌ها و بدنه، می توانید عملکرد صحیح موتور را مورد بررسی قرار دهید.

برای تعمیر کوادکوپتر به چه چیزهایی نیاز دارید

برای تعمیر کوادکوپتر به چه چیزهایی نیاز دارید؟

نگهداری از این وسیله دوست داشتنی و تعمیر آن، اغلب به قطعات عجیب و دست نیافتنی نیاز ندارد. برای تعمیر بیشتر صدمات تنها لازم است ساده ترین لوازم جانبی کوادکوپتر را خریداری کنید. ملخ های هلی شات، برد دستگاه، باطری و رم بخشی از این قطعات هستند. با این حال اگر تصور می کنید که مشکل به وجود آمده برای هلی شات جدی است و با تعویض قطعه رفع نمی شود، حتما آن را به یک تعمیرکار متخصص نشان دهید تا از به وجود آمدن هزینه های احتمالی بیشتری جلوگیری کنید.

خرید هلی شات جدید به جای تعمیر کوادکوپتر

انتخاب هلی شات با کیفیت، از ابتدا حرفه ای قدم بردارید

اگر از طرفداران هلی شات و انواع کوادکوپتر هستید، بهتر است از لحظه ای که قصد خرید دارید، انتخاب درست و حرفه ای داشته باشید. درست است که بسیاری از مشکلات به وجود آمده در هلی شات ها به دلیل حادثه است، اما کیفیت محصول و قطعات به کار رفته در آن نیز می تواند شما را تا مدت ها از تعمیر و خرید قطعه جایگزین آسوده نگه دارد.

ما در فروشگاه آنلاین پریماتوی با در نظر گرفتن دغدغه های مشترک مشتریان و با استفاده از قطعات اورجینال، در تلاش هستیم تا بهترین کوادکوپترها با بالاترین کیفیت را ارائه کنیم. برای مشاهده محصولات می توانید از فروشگاه آنلاین دیدن کنید و در صورت بروز هر مشکل و سوال، با همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟