پهپاد حمل بار – معرفی بهترین کوادکوپتر با قابلیت حمل بار

پهپادها هر روز استفاده‌های بیشتری پیدا می‌کنند و به ابزارهایی کاربردی در زندگی روزمره تبدیل می‌شوند. پهپاد حمل بار یکی از انواع جدید مولتی‌روتر‌ها است که مسلما آینده حمل‌و‌نقل بار را تغییر می‌دهد. همین حالا نیز شرکت‌های بزرگی مانند آمازون از انواع پهپاد باربر استفاده می‌کنند و شاید خیلی زود حضور آن‌ها در آسمان شهرهای ایران به موضوعی کاملاً عادی تبدیل شود! در ادامه این مطلب به شما می‌گوییم که پهپاد یا کوادکوپتر حمل بار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. همچنین کاربردهای این نوع مولتی‌روتر را بررسی می‌کنیم و در پایان از تعدادی از بهترین برندهای ساخت پهپاد حمل بار نام می‌بریم. پس با پریماتوی در ادامه این مقاله همراه باشید.

پهپاد حمل بار چیست؟ آشنایی با کوداکوپترهای قدرتمند باربر

همان‌طور که از نام این وسیله می‌توان حدس زد، پهپاد حمل بار، مولتی‌روتری است که برای جا‌به‌جایی اشیا و بار طراحی شده است. از آنجایی که در اکثر موارد از این پهپاد ها برای تحویل مرسوله‌های پستی استفاده می‌کنند، با نام پهپاد پستچی نیز شناخته می‌شود. ساختار کوادکوپتر حمل بار با کوادکوپترهای مخصوص فیلمبرداری تولیدشده در برندهای مطرحی مانند Sjrc متفاوت است؛ این پرنده‌های مخصوص حمل بار قدرت بیشتری از پهپادهای معمولی مانند هلی شات‌ها دارند و می‌توانند بارهایی با وزن بین ۱ تا ۲۲۰ کیلوگرم را جا‌به‌جا کنند.

مانند سایر پهپادها، درون‌های حمل بار نیز دارای اندازه، شکل و انواع مختلفی هستند و کاربردهای متفاوتی دارند. پهپاد حمل بار ممکن است کوادکوپتر (۴ موتوره)، هگزاکوپتر (۶ موتوره) یا اکتاکوپتر (۸ موتوره) باشد. این نوع از مولتی‌روترها معمولاً به دلیل کار سنگینی که انجام می‌دهند، به‌طورمرتب به تعویض قطعات نیاز دارند.

استفاده از پهپاد باربر برای ارسال بسته‌های پستی

انواع پهپاد حمل بار از نظر تکنولوژی؛ کوادکوپتر باربر معمولی در مقابل پهپاد UAV

به‌طورکلی پهپاد های حمل بار به دو دسته معمولی و UAV تقسیم می‌شوند؛ تفاوت این دو دسته در تکنولوژی استفاده‌شده در آن‌ها است. کوادکوپترهای معمولی حمل بار یا پهپاد پستچی، تفاوت چندانی با پهپادهای پرکاربرد مانند هلی‌شات‌ها یا حتی پهپادهای اسباب بازی ندارند؛ فقط قدرت بیشتری دارند و به جای حمل دوربین، از قابلیت جا‌به‌جایی اشیا برخوردار هستند.

درمقابل، کواد کوپتر حمل بار UAV از نوع همان پهپادهایی است که آمازون و سایر شرکت‌های بزرگ برای ارسال مرسوله از آن‌ها استفاده می‌کنند. این نوع از مولتی درون‌ها به‌صورت خودکار هدایت می‌شوند و اپراتور انسانی ندارند. تکنولوژی منحصر‌به‌فرد UAV به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به‌صورت خودکار مرسوله‌های پستی را از مبدأ به مقصد حمل کنند. مسلما قیمت کوادکوپتر حرفه ای با قابلیت حمل بار نسبت به نمونه‌های معمولی گران‌تر است.

انواع پهپاد باربر از نظر توانایی حمل بار؛ از مولتی‌روترهای کوچک تا غول‌های پرنده

ماهیت وظایف پهپاد حمل بار به‌گونه‌ای است که باید توانایی و قدرت بالایی در بلند کردن و جابه‌جا کردن اجسام داشته باشد. کوادکوپتر حمل بار کوچکترین مدل‌های این نوع از پهپادها محسوب می‌شود. این کوادکوپترها بارهایی با وزن نیم کیلوگرم تا بیش از ۲۰ کیلوگرم را حمل می‌کنند. اندازه کوچک و قدرت موتور بالا از مزیت‌های کوادکوپترها به شمار می‌رود. شما هم می‌توانید با خرید کوادکوپتر از برندهای شناخته‌شده‌ایی مانند سایما، از مزایای دیگر این پرنده‌های کوچک بهره‌مند شوید.

برای بارهای سنگین‌تر انواع دیگر پهپاد باربر یعنی اوکتاکوپتر و هگزا کوپتر با قابلیت حمل بار مورداستفاده قرار می‌گیرند. این مولتی‌روتر‌ها اندازه‌های بزرگتر، تعداد موتورهای بیشتر و در نهایت قدرت بیشتری نسبت به کوادکوپتر‌های معمولی دارند. اوکتاکوپترهای غول آسایی ساخته شده‌اند که به‌عنوان پهپاد حمل انسان، توانایی جابه‌جایی انسان و حتی بارهایی با وزن بیشتر از ۲۰۰ کیلوگرم را را دارند.

پهپاد حمل انسان؛ یکی از انواع کوادکوپتر با قابلیت حمل بار

کاربرد پهپاد حمل بار؛ جا‌به‌جایی آسان کالا در هر شرایطی

هر کدام از انواع پهپاد باربر، باتوجه‌به ویژگی‌های منحصربه‌فرد، کاربردهای متفاوتی نیز دارد. این کوادکوپترهای قدرتمند توانایی‌های بالایی دارند و در صنایع مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در ادامه برخی از کاربردهای این محصولات را بررسی می‌کنیم:

  • حمل کالا و محموله: جا‌به‌جایی بار و بسته‌های پستی در مناطق شهری در سریع‌ترین زمان ممکن
  • صنایع نظامی: جا‌به‌جایی مواد غذایی، سوخت و تجهیزات به نیروهای نظامی در مناطق صعب‌العبور
  • صنایع کشاورزی: حمل دانه یا دانه‌پاشی، سمپاشی یا آب‌پاشی مزارع و زمین‌های کشاورزی
  • توزیع دارو و واکسن: حمل بار برای توزیع دارو و واکسن در مناطق دورافتاده یا صعب‌العبور
  • امداد و نجات: استفاده از پهپاد باربر یا پهپاد حمل انسان برای امدادرسانی در حوادث طبیعی در مواقع ضروری

علاوه‌بر این موارد، کوادکوپترها در پشتیبانی از صنایع مختلفی مانند برق، گاز و آب برای جا‌به‌جایی لوازم یا نظارت بر پروژه‌های عمرانی نیز کاربرد دارند. همچنین، کوادکوپترهای دلیوری غذا در دوران کرونا محبوبیت بسیاری پیدا کردند و پس از آن بسیاری از رستوران‌های زنجیره‌ای به فکر خرید کوادکوپترهای دلیوری غذا افتادند.

ارسال غذا با کواد کوپتر حمل بار

بهترین برندهای ساخت پهپاد حمل بار در جهان

تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده کوادکوپتر در جهان، دست به تولید انواع پهپاد حمل بار زده‌اند. از جمله بهترین برندهای تولیدکننده این محصول که در سطح جهانی شناخته‌شده هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • DJI
  • UPS
  • Amazon
  • DHL

برخی از این برندها مانند DJI، به تولید انواع کوادکوپتر و هلی شات حرفه‌ای با کاربردهای معمولی‌تر مانند تصویربرداری معروف هستند. محصولات این برند با بهترین قیمت در در فروشگاه کواد کوپتر پریماتوی قابل‌خریداری است.

خرید کوادکوپتر dji از پریماتوی

آینده کوادکوپتر با قابلیت حمل بار؛ خداحافظی با ترافیک و سلامی به آسمان پر از کوادکوپتر

به جز آمازون که بزرگترین ارتش ربات‌های پرنده حمل بار را برای تحویل کالاها به کار می‌گیرد، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک دیگر که در حوزه تحویل کالا، جا‌به‌جایی کالاها و تحویل پستی فعالیت می‌کنند، در حال راه اندازی ناوگانی از پهپاد های حمل بار هستند. مزایایی مانند هزینه‌های کمتر، سرعت بیشتر و جلوگیری از مصرف سوخت‌های فسیلی باعث شده است تا این شرکت‌ها، سرمایه گذاری بزرگی در این حوزه انجام دهند.

بنابراین احتمالاً در آینده‌ای نزدیک شاهد خیابان‌های خلوت‌تر و در مقابل آسمان‌های شلوغ‌تری در شهرهای بزرگ خواهیم بود. در ایران نیز فعالیت‌هایی برای راه‌اندازی ناوگان ربات‌های پرنده حمل بار انجام شده است. شاید دیدن این پرنده‌های کوچک در آسمان ایران نیز خیلی زود به یک اتفاق عادی تبدیل شود.

تحول در باربری و حمل کالا در سطح جهانی با انواع کواد کوپتر حمل بار

دور از انتظار نیست که پهپاد حمل بار آینده حمل و نقل بار در دنیا را متحول کنند. همین حالا به لطف انواع کوادکوپتر کارهای بسیار مختلفی را می‌توان انجام داد. انواع کوادکوپترهای تصویربرداری یا هلی‌شات‌ها نیز طرفداران بسیاری دارند. شما عزیزان می‌توانید کوادکوپترهای متنوع با کاربردها و ویژگی‌های مختلف را از فروشگاه پریماتوی با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. کارشناسان حرفه‌ای ما آماده هستند تا به سؤالات شما درباره انواع پهپادها پاسخ دهند و در هنگام خرید راهنمای شما باشند.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟