علت شارژ نشدن ماشین شارژی و کنترلی چیست؟

ماشین کنترلی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله خرابی قطعات مختلف، قطعی اتصالات و حتی شارژ نشدن باتری کار نکند. مواجهه با این اتفاق قطعا حس ناخوشایندی در شما ایجاد می‌کند و حتما در پی این اتفاق به‌دنبال دلیل و برطرف کردن مشکل خواهید بود. اگر در حال حاضر در جست‌وجوی علت شارژ نشدن ماشین کنترلی خود هستید، بهترین مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. در این مقاله به بررسی علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی می‌پردازیم و راهکارهای تعمیر ماشین دیوانه کنترلی را برایتان بیان می‌کنیم.

خرابی باتری؛ اصلی‌ترین علت شارژ نشدن ماشین شارژی

اگر به‌دنبال علت شارژ نشدن ماشین شارژی هستید، در همان ابتدای کار سلامت باتری‌ها را بررسی کنید. در بسیاری از موارد خرابی باتری اصلی‌ترین علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی است. با عوض کردن باتری، مشکل کند شدن سرعت ماشین و روشن نشدن ماشین کنترلی برطرف خواهد شد؛ بنابراین قبل از اقدام برای تعمیر ماشین دیوانه کنترلی، از سالم بودن باتری و اتصال صحیح آن مطمئن شوید.

توجه کنید که توان و ظرفیت باتری تاثیر چشمگیری روی سرعت و قدرت ماشین کنترلی خواهد داشت. به‌علاوه یکی از عوامل موثر بر قیمت ماشین کنترلی ارزان نیز همین کم بودن توان و ظرفیت باتری آن است. البته به یاد داشته باشید که از باتری مناسب با ولتاژ و جریان همخوان با دستگاه خود استفاده کنید. شارژ نشدن ماشین شارژی یکی از دلایل کار نکردن کنترل ماشین شارژی است؛ در ادامه به بررسی مشکلات احتمالی ماشین کنترلی خراب می‌پردازیم.

شارژ نشدن و کار نکردن کنترل ماشین شارژی به‌دلیل قطعی اتصالات داخلی 

پاره شدن یا شل شدن اتصالات و سیم‌های داخل ماشین آر سی را می‌توان مهم‌ترین علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی و شارژ نشدن آن دانست. اگر ماشین کنترلی شما روشن می‌شود و به دستوراتی مانند تغییر جهت واکنش نشان می‌دهد اما حرکت نمی‌کند، احتمالاً یکی از سیم‌های موتور قطع شده است. در مقابل اگر ماشین حرکت می‌کند، اما فرمان نمی‌پذیرد نیز باید به سراغ سیم‌های مربوط به تغییر جهت بروید.

اگر به‌دنبال علت شارژ نشدن ماشین شارژی هستید، قطعی سیم‌های متصل به باتری را نیز بررسی کنید. اتصال مجدد سیم‌های قطع‌شده یا شل‌شده این مشکل را حل خواهد کرد. درصورتی‌که دانش یا ابزار کافی در این زمینه ندارید، مراجعه به مرکز تعمیر معتبر مانند پریماتوی بهترین گزینه برای شما است. پریماتوی علاوه‌بر فراهم کردن امکان خرید ماشین کنترل حرفه ای، انواع خدمات تعمیرات تخصصی ماشین کنترلی و کوادکوپتر را نیز به شما عزیزان عرضه می‌کند.

خراب شدن سروو یا سنسور؛ علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی

زمانی که سروو یا سنسور گیرنده ماشین کنترلی خراب شده باشد، فقط بخشی از دستورات فرستنده یا برد کنترل به ماشین منتقل می‌شود. این موضوع علت کار نکردن کنترل ماشین کنترلی شارژی در بسیاری از موارد است. در این شرایط ممکن است بعضی اوقات ماشین روشن شود و در بعضی دیگر از موارد به‌صورت مقطعی دستورات به ماشین منتقل شوند. در صورت بروز این مشکل باید رفع علت حرکت نکردن موتور شارژی را به تعمیرکار بسپارید.

چنانچه شک دارید خرابی سروو علت حرکت نکردن ماشین شارژی است، آن را از گیرنده ماشین کنترلی خود جدا کنید و روی ماشین RC دیگری با همان مشخصات نصب کنید. اگر گیرنده ماشین جدید سالم باشد، سروو باید دستورات را به موتور منتقل کند. در دستگاه‌های کنترلی پیشرفته مانند کوادکوپتر mjx به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌تر معمولاً شاهد این مشکل نیستیم. هرچقدر قطعات به‌کاررفته در کوادکوپتر، هلی شات و ماشین کنترلی پیشرفته‌تر باشد، قیمت هلی شات و ماشین کنترلی نیز بیشتر و کیفیتشان بالاتر خواهد بود.

پیدا کردن علت حرکت نکردن ماشین کنترلی در خرابی چرخ‌دنده‌ها

اگر ماشین شارژی خراب شده است و از جای خود حرکت نمی‌کند، علاوه‌بر باتری و سیم‌پیچی‌ها، چرخ‌دنده‌ها را هم بررسی کنید. خراب شدن چرخ دنده‌ها باعث می‌شود تا ماشین کنترلی شما از جای خود حرکت نکند یا سرعت بسیار کمی در هنگام حرکت داشته باشید. در اکثر مواقع علت حرکت نکردن ماشین کنترلی شل شدن چرخ‌دنده‌ها یا خارج شدن آن‌ها از جای خود است. در چنین مواقعی بازگرداندن آن‌ها به جای خود یا تنظیم مجدد آن‌ها می‌تواند این مشکل را حل کند. درصورتی‌که چرخ‌دنده شکسته باشد، باید به فکر تعمیر ماشین کنترل شارژی باشید؛ بنابراین اگر برایتان سوال است که «چرا ماشین کنترلی کار نمیکنه و صدای عجیب میده» حتما چرخ‌دنده‌ها را بررسی کنید و به فکر تعمیر آن‌ها باشید.

مشکل ضعیف بودن برد ماشین کنترلی و از کار افتادن آنتن

اگر آنتن ماشین کنترلی خراب شده باشد، هیچ‌کدام از فرمان‌های شما به ماشین منتقل نمی‌شود؛ بنابراین از اتصال آن با RC خود مطمئن شوید و همچنین سعی کنید همیشه آنتن را در حالت کاملاً کشیده قرار دهید تا رنج دستگاه شما نیز کاهش پیدا نکند. شکستن، شل شدن یا اتصال به قطعات فلزی داخل RC می‌تواند از دلایل اصلی از کار افتادن آنتن و خراب شدن ماشین شارژی کنترلی شما باشد.

البته در چنین مواقعی حتما باید مشکل ضعیف بودن برد ماشین کنترل را نیز در نظر بگیرید و در صورت نیاز، اقدام به تعویض برد آن کنید. درست کردن ماشین شارژی با تعویض برد شاید صرفه اقتصادی نداشته باشد؛ ازهمین‌رو خرید یک ماشین کنترل حرفه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خراب شدن موتور؛ جدی‌ترین علت روشن نشدن ماشین شارژی کودکان

موتور قلب هر ماشین شارژی کنترلی است که می‌تواند به دلایل متعددی از کار بیفتد. وارد شدن فشار بیش از حد و خرابی‌های داخلی به دلیل وارد شدن ضربه باعث سوختن موتور ماشین کنترلی می‌شود. علاوه‌بر این، قطع شدن اتصالات سیمی موتور به باتری و چرخ‌ها نیز دلیل دیگری برای خرابی موتور ماشین کنترلی هستند. 

چنانچه علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی خرابی باتری، قطعی اتصالات، خرابی سروو یا از کار افتادن آنتن نبود، خبر بدی برایتان داریم. احتمالا علت حرکت نکردن موتور شارژی یا ماشین کنترلی سوختن موتور آن است. در این صورت باید به فکر خرید موتور جدید و تعویض آن باشید. خوشبختانه پریماتوی امکان خرید موتور جدید و تعویض موتور خراب را برای شما فراهم می‌کند.

تعمیر ماشین دیوانه کنترلی را به متخصصان پریماتوی بسپارید

در این مقاله با رایج‌ترین دلایل خرابی ماشین شارژی کنترلی و علت شارژ نشدن ماشین شارژی آشنا شدیم. در بسیاری از موارد، علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی موضوع چندان پیچیده‌ای نیست و با رعایت چند نکته می‌توانید این مشکلات را برطرف کنید. بااین‌حال، در بعضی از موارد نیز راهی جز  سپردن تعمیر ماشین کنترلی خراب به تعمیرکار نمی‌ماند.

چنانچه از ماشین شارژی خراب خود قطع امید کرده اید، با خرید ماشین کنترلی اصلی از پریماتوی می‌توانید با خیال راحت تا سال‌ها از آن استفاده کنید و دچار هیچ مشکل جدی نشوید. همچنین شما می‌توانید از خدمات پس از فروش و مرکز تعمیر معتبر پریماتوی نیز برای تعمیر ماشین دیوانه کنترلی و درست کردن ماشین شارژی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول

علت شارژ نشدن ماشین شارژی چیست؟

خرابی باتری و قطعی اتصالات و سیم‌های متصل به باتری مهم‌ترین علت شارژ نشدن ماشین شارژی و کنترلی است.

علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی چیست؟

درصورتی‌که ماشین شارژی کار نمی‌کند، در مرحله اول بررسی کنید که دستگاه روشن است یا خیر. در صورت روشن بودن ماشین، خراب بودن سنسور، ضعیف بودن برد و قطعی اتصالات و سیم‌پیچی‌های داخلی را باید بررسی کنید.

آیا امکان تعمیر ماشین کنترلی خراب وجود دارد؟

بله؛ درصورتی‌که قصد تعمیر ماشین شارژی خراب را دارید، با کارشناسان پریماتوی در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید قطعات جانبی مانند باتری و موتور ماشین کنترلی را از پریماتوی سفارش دهید.

دیدگاه‌ها ۲۲

    ناشناس پاسخ

    آدرس شعبه فروشگاهتون در قزوین کجاست؟

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ما در هیچ کجا شعبه و نمایندگی نداریم. دفتر مرکزی ما در تهران هست. ضمن اینکه ما فروشگاه اینترنتی هستیم و فروش فقط به صورت اینترنتی انجام میشود.
      پیروز باشید

    حسن رحیمی پاسخ

    باسلام
    ماشین شارژی خریدیم وپسرم بارها دگمه روشن وخاموش کردن را تکرار میکرد که ناگهان ماشین کارنکرد راهنمایی بفرمایید باراهنمایی شما توخونه خودمن درستش کنیم

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      به احتمال زیاد مدار ماشین دچار مشکل شده و نیاز هست که به یک متخصص تعمیرات مراجعه کنید.
      پیروز باشید

    ناشناس پاسخ

    ماشین شارژی گرفتم شارژ اولیه که انجام دادیم خودبه خود خاموش روشن میشه

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ایراد از اتصالی سیم باتری یا ماشین هست. به فروشگاهی که تهیه کردین و یا به یک تعمیرکار مراجعه کنید.
      پیروز باشید

    دانیال پاسخ

    سلام ببخشید ماشین ما رو زدیم باطری به شارژ بعد گزاشتیم تو ماشین چراغ الایدی رو شن شد و بعد کارنکرد جلو عقبم نمیرفت

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ایراد ماشین میتونه از هر قسمتی باشه و دقیق نمیشه گفت مشکل چی هست.
      پیشنهاد میکنیم به یک تعمیرکار مراجعه کنید.
      پیروز باشید

    حسین پاسخ

    سلام.ماشین شارژی گذاشتیم تو شارژ،بعد از مدت زیاد تو شارژ،ماشین هنوز روشن نمیشه وفقط چراغهای جلو و عقب بمدت چند ساعت روشن میمونه.ودوباره همچی از کار میوفته

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ایراد ماشین میتونه از هر قسمتی باشه و دقیق نمیشه گفت مشکل چی هست.
      پیشنهاد میکنیم به یک تعمیرکار مراجعه کنید.
      پیروز باشید

    ایلیا پاسخ

    سلام وقت بخیر
    ماشین شارژی افرود پسرم،روشن میشه چرخا می‌چرخن به چپ راست ولی حرکت نمیکنه

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ایراد از باتری ماشین هست ، باتری شارژ نداره یا در اثر استفاده نادرست اسیب دیده و انرژی لازم برای به حرکت در اوردن رو تامین نمیکند.
      پیشنهاد میکنم به یک تعمیرکار مراجعه کنید یا با فروشگاه تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش فنی شما را راهنمایی کنند.
      پیروز باشید

    بهروز فرید پاسخ

    سلام ماشین خود به خود از قسمت سوییچ خاموش شد دیگه هر چقدر از قسمت سوییچ کلید رو چرخونیدم تا روشن شه دیگه اصلا روشن نشد تا جای که مجبور شدم استارت یا همون سوییچ رو باز کنم تا ببرم تعویض کنم میشه بگین چه کار کنم

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ابتدا باید مدل ماشین کنترلی را بفرمایید که مشکل دقیق تر بررسی شود.
      پیروز باشید

    محمد لطفی پاسخ

    سلام خسته نباشید من ماشین کنترلیم دیشب تو شارژ بود سه ساعت باید شارژ شه بعد امروز اومدم بازی کنم فقط فرمون تکون میخورد ماشین راه نمیرفت

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      به احتمال زیاد ایراد از باتری هست، ابندا از سلامت باتری اطمینان پیدا کنید. در صورت سالم بودن باتری مشکل از شارژر هست.
      پیشنهاد میکنیم برای بررسی بیشتر به یک تعمیرکار مراجعه کنید و یا با فروشگاه تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
      پیروز باشید

    تیمور پاسخ

    سلام وقت بخیر
    ماشین کنترلی من رو زمین اصلا حرکت نمی کنی و وفقط چرخا ی جلوش حرکت میکنه روی زمین
    ولی ‌قتی از زمین بلندش میکنم چرخای عقب باسرعت بسیار بالا حرکت میکنه آیا ایرادش ممکنه از باطری باشه
    یا نه؟؟؟؟؟

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      به احتمال زیاد چرخ دنده ماشین کنترلی آسیب دیده که باعث میشه وقتی ماشین روی زمین قرار گرفته فشار بهش وارد شود و حرکت نکند.
      پیشنهاد میکنیم به یک متخصص تعمیرات مراحعه کنید.
      پیروز باشید

    فرهمند پاسخ

    سلام ممنون از راهنمایی هاتون
    ادرس تعمیر کار ماشین شارژی توی اصفهان رو میخواستم
    با تشکر

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      لطفا در ساعات اداری با دفتر مجموعه تماس بگیرید تا همکارانم شما را راهنمایی کنند.
      پیروز باشید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟