راه های افزایش مدت زمان پرواز کواد کوپتر

تجربه پرواز دادن کوادکوپتر بسیار لذت بخش است. بسیاری از افرادی دوست دارند زمان بیشتری را صرف لذت بردن از این تفریح جذاب و هیجان انگیز کنند. معمولا در زمان پرواز با مشکلاتی مثل کمبود باتری مواجه می‌شویم. البته کاهش توان باتری تنها دلیل کاهش زمان پرواز هلی شات نیست. با رعایت چند نکته ساده می‌توان زمان پرواز هلی شات را افزایش داد. در این مقاله می خواهیم ۵ راه افزایش زمان پرواز کوادکوپتر را بررسی کنیم. در ادامه مقاله همراه پریماتوی باشید.

چطور می توان مدت زمان پرواز را افزایش داد؟

دغدغه افزایش تایم پرواز کوادکوپتر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی است که به دنبال خرید کواد کوپتر هستند. برای افزایش تایم پرواز هلی شات راه های مختلفی وجود دارد. برخی ترجیح می دهند از باتری‌های یدکی استفاده کنند. بعضی افراد بر تاثیر آب و هوا بر روی تایم پرواز کوادکوپتر تاکید می‌کنند. در ادامه بهترین راه کارهای افزایش زمان پرواز هلی شات را بررسی می‌کنیم.

۱- هلی شات را سبک کنید

زمانی که برای خرید کواد کوپتر حرفه ای اقدام کنید، قطعات جانبی آن را هم باید تحویل بگیرید. برای مثال پایه‌های فرود و گارد محافظ ملخ‌ها از جمله وسایل ایمنی کوادکوپتر است. معمولا این وسایل وزن زیادی دارند. وزن بالا یکی از مشکلاتی است که مصرف باتری را افزایش می دهد. بنابراین یکی از اولین اقدامات سبک کردن هلی شات است. پیشنهاد می‌کنیم پس از مدتی سعی کنید بدون گارد محافظ پرواز کنید.

افزایش تایم پرواز هلی شات

معمولا پس از چند بار پرواز تسلط شما بر روی هلی شات افزایش می یابد. توصیه می‌شود که پس از هر پرواز هلی شات را به دقت تمیز کنید. گرد و غبار اضافی علاوه بر آسیب به موتور، عمر هلی شات را کاهش می دهد. کاهش وزن نیروی کمتری به موتور وارد کرده و در سرعت بالا یا پایین، تاثیر مثبتی بر روی عمر باتری می گذارد. در حقیقت کاهش وزن قدرت مانور پرنده را نیز افزایش می دهد.

۲- از دوربین در همه مواقع استفاده نکنید

دوربین هلی شات می تواند عکس های بسیار با کیفیتی را ثبت کند. با وجود هیجان و لذت بسیار زیاد تصویربرداری با هلی شات، در همه مواقع از دوربین کوادکوپتر استفاده نکنید. دوربین از منبع باتری هلی شات استفاده می کند. به همین دلیل در طولانی مدت به باتری اصلی آسیب می رساند. از طرف دیگر دوربین نیز مانند وسایل جانبی هلی شات، وزن زیادی دارد. بنابراین اگر صرفا برای لذت پرواز از هلی شات استفاده می کنید، بهتر است دوربین را جدا کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم تنها زمانی از دوربین استفاده کنید که باتری هلی شات کامل باشد. بری آشنایی با انواع مولتی روتر دوربین دار می توانید به صفحه کوادکوپتر دوربین دار مراجعه بفرمایید.

راه های افزایش تایم پرواز کوادکوپتر

۳- تنظیمات کوادکوپتر را به درستی انجام دهید

در هنگام خرید کوادکوپتر بایستی تنظیماتی بر روی آن انجام شود. منظور از تنظیمات ست کردن ریموت کنترل و کالیبره کردن هلی شات است. کالیبره کردن پرنده باعث تعادل پروازی در شرایط مختلف آب و هوایی می شود. از طرف دیگر وقت ریموت کنترل به درستی با پرنده هماهنگ نشود، هلی شات باتری بیشتری مصرف می کند. بنابراین حتما پس از خرید کوادکوپتر تنظیمات را به درستی و به طور کامل انجام دهید. البته لازم نیست برای هر پروازی هلی شات را به طور جداگانه تنظیم کرد. کافی است قبل از اولین پرواز با کمک ریموت کنترل تنظیمات را انجام دهید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با برندهای متنوع هلی شات به صفحه کواد کوپتر تاشو مراجعه بفرمایید.

۴- شرایط آب و هوایی بد، زمان پرواز را کاهش می دهد

پرواز در شرایط آب و هوایی مناسب علاوه بر کمک به ماندگاری بیشتر هلی شات ، زمان پرواز را هم افزایش می دهد. در حقیقت در شرایط جوی نامناسب مثل باد یا باران کوادکوپتر باید انرژی بیشتری را صرف پرواز کند. از طرف دیگر معمولا در شرایط هوایی بد امکان برخورد پرنده با موانع بیشتر می شود. بنابراین جهت حفظ سلامتی و افزایش زمان پرواز، حتما آب و هوا را چک کنید.

چگونه زمان پرواز هلی شات را افزایش دهیم

۵- باتری را به درستی استفاده و نگهداری کنید

باتری نقش اساسی در پرواز هلی شات دارد. تولید کنندگان هلی شات سعی در افزایش توان باتری محصولات خود دارند. معمولا تعویض باتری کوادکوپتر به سادگی انجام می شود. بنابراین توصیه می کنیم در انتخاب باتری حتما به گنجایش آن دقت کنید. باتری هایی که mAh بالاتری دارند، قابلیت شارژدهی و پرواز طولانی تری به شما می دهند.  این نکته در خرید هلی شات نیز اهمیت بالایی دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم در هنگام خرید هلی شات نیز به ظرفیت باتری آن دقت کنید. اگر برای خرید باتری هلی شات نیاز به کمک دارید راهنمای خرید باتری کوادکوپتر و هلی شات می‌تواند به خوبی شما را برای این کار راهنمایی کند.

راه های افزایش مدت پرواز کوادکوپتر حرفه ای

۶- هلی شات را بیش از اندازه تزیین نکنید

برخی افراد تمایل به اسپورت کردن ظاهر هلی شات دارند. البته این کار قطعا جذابیت های پرنده در هنگام پرواز را افزایش می دهد. اما استفاده از تزیینات زیاد می تواند وزن هلی شات را افزایش دهد. علاوه بر افزایش وزن در این حالت فشار زیادی بر روی موتور وارد می شود. بنابراین توصیه می کنیم برای افزایش زمان پرواز هلی شات تزیینات خاص را به آن اضافه نکنید.

افزایش زمان پرواز کوادکوپتر دوربین دار

با توسعه مهارت پروازی، زمان پرواز در دستان شماست

در انتهای مقاله می خواهیم یک نکته مهم را یادآوری کنیم. اگر وقت بیشتری را صرف توسعه مهارت پروازی خود کنید، می‌توانید مدت بیشتری با هلی شات پرواز کنید. در حقیقت پرواز با هلی شات نکات ظریفی دارد که فقط در هنگام پرواز می توان آن ها را فراگرفت. بنابراین مهارت پروازی کاربر نیز نقش مهمی در افزایش زمان پرواز کوادکوپتر دارد. برای خرید کوادکوپتر حرفه‌ای می‌توانید با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید. همکاران ما در پریماتوی پاسخگوی سوالات شما هستند.

دیدگاه‌ها ۷

    محمد اسدی پاسخ

    سلام خسته نباشید
    کوادکوپتر من موقع پرواز لق میزنه درست نمیتونه پرواز کنه؟
    چی کار کنم؟

      primatoy پاسخ

      با سلام و احترام فراوان به شما دوست عزیز
      ساده‌ترین راه حل برای عدم تعادل کوادکوپتر حین پرواز، کالیبره کردن هست.
      برای خوندن مقاله آموزش کالیبره کردن کوادکوپتر روی لینک کلیک کنید.
      امیدوارم که برای شما مفید باشه.

    رامین برزگر پاسخ

    سلام
    چند روزه کوادکوپتر من پرواز نمی‌کنه.
    به شارژم زدمش شارژش پره پره ولی باز اذیت میکنه.
    باید چیکار کنم به نظرتون؟

      primatoy پاسخ

      با سلام و احترام فراوان به شما دوست عزیز
      دلایل زیادی برای پرواز نکردن کوادکوپتر وجود دارد که باید تک به تک آن‌ها را بررسی کنید.
      می‌تونید از مقاله دلایل پرواز نکردن کوادکوپتر استفاده کنید.
      اگر مشکل رو پیدا نکردید یا نتونستید مشکل رو حل کنید از طریق شماره‌های موجود در سایت با متخصصین ما تماس گرفته و از آن‌ها کمک بخواهید.

    محمد جواد پاسخ

    سلام کواد من باتریش زود تمام میشه ولی نه چیزی روشه نه دوربین داره نمیخام باتریش اینقدر زود تمام بشه
    چی کار کنم

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ابتدا باید مدل دستگاه رو اعلام بفرمایید تا بهتر شما را راهنمایی کنیم.
      به صورت کلی بیشتر مدلهای ارزان قیمت زمان پروازی بین ۷ الی ۱۲ دقیقه دارند و طبیعی هست.
      پیروز باشید

    علی پاسخ

    سلام مدل کواد کوبتر من e90هست می شه زمان حدودی پرواز رو بگید تا من با زمان خودش مقایسه کنم؟

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟