رادیو کنترل چیست؟

اگر کمی با کوادکوپترها و وسایل کنترل از راه دور کار کرده باشید، متوجه این نکته بسیار مهم شده اید که لوازمی مانند هلی شات ها و ماشین کنترلی ها با یک وسیله کنترل از راه دور کار می کند. این وسیله مهم و کاربردی که وظیفه هدایت حرکت را برعهده‌ گرفته‌اند از بردهای رادیویی و کانال های مختلفی تشکیل‌شده‌اند که ضعف و قدرت آن‌ها موجب بهبود عملکرد هلی شات ها می‌شود. حال اگر شما هم دوست دارید تا در مورد نحوه عملکرد رادیو کنترل ها و عوامل مؤثر در کارایی آن‌ها اطلاعات کاملی به دست بیاورید، در ادامه با پریماتوی همراه ما باشید.

رادیو کنترل چطور کار می کند؟

به صورت کلی رادیو کنترل ها ابزاری برای کنترل ربات ها و کوادکوپترها به حساب می آیند. این دستگاه های کنترلی تنها از طریق امواج رادیویی و بی سیم کار می کنند و استفاده از آن ها با کمک فرکانس های رادیویی ممکن است.

فرکانس های رادیو چطور RC را راه می اندازد؟

فرکانس های رادیویی وظیفه راه اندازی رادیو کنترل ها را بر عهده دارند. RC با کمک شیوه کدگذاری برای از بین بردن تداخل امواج رادیویی استفاده می کنند و در بیشتر مواقع روی فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز کار می کنند.

همه چیز درباره رادیو کنترل

نحوه اتصال و هماهنگی RC با کوادکوپتر

حالا شاید با خواندن این مقاله به این نکته مهم فکر کنید که با وجود اتصال رادیو کنترل ها به فرکانس های رادیویی، چطور می تواند گیرنده ها را (هلی شات) را به فرستنده ها (رادیو کنترل ها) متصل کرد؟

برای سینک شدن یا به اصطلاح ایجاد هماهنگی بین کوادکوپتر و RC تنها کافی است کد منحصر به فردی که مخصوص دستگاه گیرنده است را در حین روشن کردن هر دو دستگاه فرستنده و گیرنده فعال کنید و به این صورت مولتی روتر مورد نظر شما با RC مرتبط متصل می شود و هیچ تداخلی برای اتصال با سایر دستگاه ها نخواهید داشت.

برد رادیو کنترل ها چقدر است؟

برد رادیو کنترل ها برگ برنده قدرت ایجاد شده در کنترل هر چه بهتر دستگاه های مولتی‌روتر ها هستند. برای مثال کوادکوپتر mjx به عنوان یک هلی شات پر قدرت که با فرکانس قوی تری از هلی شات های معمولی کار می کند نیازمند RC قوی تری هم هست که برد بالاتری دارد. با توجه به اینکه عمده محصولاتی که در بازار موجود هستند روی فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز کار می‌کنند قدرت خروجی ۱۰۰ میلی واتی یک رادیو کنترل منطقی و قوی برای آن ها به حساب می‌آید. با این تفاسیر قدرت برد این رادیو کنترل توان جا به جایی هلی شات را تا شعاع ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ متری را دارد. بیشتر افرادی که قصد خرید کوادکوپتر را دارند دوست دارند یک هلی شات با برد بالا داشته باشند تا بتوانند با از استفاده از آن در ارتفاعات بالا نهایت لذت را ببرند. شما می توانید برای خرید و انتخاب بهترین نوع از هلی شات ها محصولات زیر را برای خرید نظر داشته باشید.

  • کوادکوپتر حرفه ای JJRC X5 پک کمبو
  • کوادکوپتر JJRC X7 همراه با کیف حمل
  • کوادکوپتر JJRC H73 پک کمبو
  • کوادکوپتر JJRC H73

۴ کانال مختلف radio control را بشناسید

تعداد کانال های متفاوت یک رادیو کنترل یکی از مزیت های مثبت آن در هنگام خرید است. برای مثال در حالت کلی یک رادیو کنترل با برد معمولی بایستی از چهار کانال ترانل، الوران، الویتور و رادر تشکیل شده باشد. در ادامه در مورد هر ۴ کانال عنوان شده صحبت خواهیم کرد.

معرفی بهترین هلی شات ها با برد بالا

ترانل، کانال سرعت بخشی به سرعت هلی شات ها

 کانال ترانل ها که وظیفه کنترل سرعت چرخش موتورها در هلی شات ها را بر عهده دارد در بین ۴ کانال اصلی رادیو کنترل ها، نقشی اساس تر دارد چرا که حرکت و سرعت بخشیدن به موتور را نمی توان از چرخه فعالیت کوادکوپتر حذف کرد.

الوران، کانال کنترلی در Radio contorl

کانال الوران وظیفه کنترل حرکات هلی شات ها را بر عهده دارد. برای مثال در هنگام حرکت کوادکوپتر به چپ یا راست کانال الوران برای عدم انحراف مسیر کوادکوپتر وظیفه کنترلی خود را انجام می دهد.

الویتور، کنترل حرکت مولتی روترها در محور پیچ

حرکت به جلو و عقب و همچنین حرکت در محور پیچ ها نیاز به یک کانال کنترل دارد تا هلی شات را هدایت کند. کانال الویتر در اکثر هلی شات های پیشرفته از جمله کوادکوپتر dji وجود دارد و برای تعیین و کنترل حرکت هلی شات در جهات مختلف عمل می کند.

رادیو کنترل، یکی از اجزای مهم هلی شات

رادر، چرخش دماغه به چپ یا راست

محور یاو (YAW) یا همان محور چرخش بر خلاف عقربه ساعت یکی از کانال های پیشرفته است که برای حرکت و کنترل حرفه ای کوادکوپترها از آن استفاده می شود.

رادیو کنترل ها چطور ماشین کنترلی را هدایت می کنند؟

رادیو کنترل ها دقیقاً همان فرایندی که برای کنترل هلی شات ها انجام می‌دهند را در جهت کنترل حرکت ماشین کنترلی هم دنبال می کنند. با این تفاوت که ماشین کنترلی وسیله‌ای است که روی زمین در حال حرکت است اما هلی شات ها با پرواز در آسمان کنترل می‌شوند.

رادیو کنترل کوادکوپتر

خرید کوادکوپتر با برد بالا از فروشگاه اینترنتی پریماتوی

در این مقاله کلیه مواردی که در خصوص رادیو کنترل به عنوان فرمان اصلی هدایتی کوادکوپتر باید بدانید را در اختیار شما قرار داده‌ایم. در نظر داشته باشید که فروشگاه اینترنتی پریماتوی به عنوان یکی از برترین و معتبرترین فروشگاه های آنلاین در حوزه خرید دستگاه های هلی شات و ماشین کنترلی و ارائه کننده کوادکوپتر با بالاترین برد در ایران آماده ثبت سفارش از سمت شما کاربران عزیز است.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟