راهنمای کامل دریفت کشیدن با ماشین کنترلی

چگونه با ماشین کنترلی دریفت بکشیم؟ آموزش دریفت با ماشین کنترلی

در سال ۱۹۷۰ بود که اولین مسابقات دریفت ماشین کنترلی برگزار شد. مهم‌ترین فاکتوری که باید در این مسابقه رعایت می‌شد، قوانین دریفت کشیدن بود. به زبانی ساده‌تر یعنی هر فردی که دریفت‌های بهتر و دقیق‌تری می‌کشید، برنده مسابقه دریفت با ماشین کنترلی محسوب می‌شد. دریفت ماشین کنترلی دقیقا مانند ماشین واقعی است، اما جزئیات بیشتری دارد؛ زیرا پدال در اختیار شما نیست و باید با استفاده از کنترل، دستی کشیدن با ماشین را انجام دهید. اگر یکی از علاقمندان دنیای ماشین‌های کنترلی و مسابقات جذاب آن‌ها هستید، حتما سوال «چگونه با ماشین کنترلی دریفت بکشیم» برای شما وجود دارد. برای دریافت پاسخ این سوال و آموزش دریفت با ماشین کنترلی فقط کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آشنایی با نحوه دریفت ماشین؛ اولین قدم برای دستی کشیدن

انجام دریفت ماشین کنترلی، شباهت زیادی به دستی کشیدن با ماشین دارد؛ زیرا در هر صورت باید نیروی کششی چرخ‌های عقب ماشین کاهش یابد. زمانی که فشار از روی لاستیک‌های عقبی برداشته شود، در پیچ‌ها شاهد چرخش ماشین خواهیم بود. از همین رو مهم‌ترین مهارتی که برای انجام دریفت با ماشین کنترلی نیاز دارید، آشنایی با نحوه توزیع نیرو در چرخ‌های عقب و جلو است. شاید در نگاه اول دریفت کشیدن بسیار سخت و پیچیده باشد، اما زمانی که با اصول دریفت آشنا شوید، به‌راحتی دریفت‌هایی زیبا و جذاب خلق می‌کنید!

البته نوع و کیفیت ماشین کنترلی، برای دریفت ماشین اهمیت بسیاری دارند. برای مثال دریفت کشی با ماشین کنترلی آفرود نسبت به سایر ماشین‌ها راحت‌تر است؛ زیرا فنر‌های لاستیک به‌خوبی نیرو را توزیع خواهند کرد. برای خلق دریفت‌هایی تکرار نشدنی با ماشین آفرود، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به لیست قیمت ماشین کنترلی آفرود داشته باشید. در ادامه، نحوه آفرود کشیدن با ماشین کنترلی ریسر را بررسی خواهیم کرد.

آشنایی با نحوه توزیع نیرو؛ مهم‌ترین بخش دریفت ماشین کنترلی

مشخصات مورد نیاز ماشین کنترلی برای انجام دریفت ماشین

در پاسخ به سوال «چگونه با ماشین کنترلی دریفت بکشیم» باید گفت قبل از اقدام به دریفت کشیدن باید مشخصات ماشین خود را بررسی کنید. ماشین کنتری‌های اسباب بازی، برای دریفت کشیدن مناسب نیستند؛ زیرا چرخ‌های آن‌ها محدودیت جهتی دارند. علاوه‌بر این انتقال فرمان از کنترل به ماشین با تاخیر ۲ ثانیه‌ای انجام می‌شود. در مسابقات دریفت با ماشین کنترلی سرعت مهم‌ترین عنصری است که تفاوت برنده و بازنده را مشخص می‌کند.

از ویژگی‌های ماشین کنترلی حرفه ای می‌توان به پایین بودن سطح خودرو، سیستم تعلیق مسابقه‌ای، قدرت مناسب و لاستیک‌های حرفه‌ای اشاره کرد. ماشین کنترلی ریسر نیز گزینه‌ای مناسب برای دریفت محسوب می‌شود.

ارتقا ماشین کنترلی؛ جایگزینی برای خرید ماشین کنترلی ریسر

ساخت ماشین کنترلی دریفت؛ چگونه ماشین کنترلی را برای دریفت آماده کنیم؟

اگر قصد خرید ماشین کنترلی دریفت را ندارید، یک راه حل ساده و کاربردی با هزینه‌ای کم برای شما وجود دارد. شما می‌توانید با تغییر لاستیک‌ها، پایین آوردن سطح خودرو، ارتقا موتور و تعویض سیستم تعلیق، یک ماشین دریفت عالی و کاربردی بسازید. استفاده از لاستیک‌های نرم و بدون آج که به‌راحتی در جاده لیز بخورند، مهم‌ترین بخش برای ساخت ماشین کنترلی دریفت است.

بنابراین اگر بودجه زیادی برای ارتقا ماشین کنترلی خود ندارید، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید تغییر لاستیک‌ها است. شما می‌توانید این لاستیک‌ها را همین حالا از فروشگاه پریما توی تهیه کنید. علاوه بر این برای خرید کوادکوپتر،‌ ماشین کنترلی حرفه‌ای و قطعات یدک،‌ فقط کافی است به پریما توی مراجعه کنید.

تعویض لاستیک‌ها؛ پیش نیاز دریفت با ماشین کنترلی

مکان مناسب دریفت با ماشین کنترلی چه ویژگی‌هایی دارد؟

حال ماشین کنترلی شما آماده شده است، باید مکانی مناسب برای دریفت ماشین پیدا کنید. اصولا دریفت ماشین در زمین‌های خاکی انجام می‌شود تا در زمان چرخش، گرد و خاک به پا شود و شور و شوق مسابقه افزایش یابد. پیشنهاد می‌کنیم برای تمرین به پیست‌های خصوصی کوچک مخصوص مسابقات ماشین کنترلی مراجعه کنید. اگر به این پیست‌ها دسترسی ندارید، فقط کافی است یک زمین با خاک نرم پیدا کنید و تمرینات خود را انجام دهید. هرچه تعداد پیچ‌های نرم با زاویه کم بیشتر و مسیر طولانی‌تر باشد، فرصت بیشتری برای دریفت کردن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

پس از انجام تمرینات و کسب دانش کافی برای دریفت ماشین، می‌توانید در مسابقات رسمی دریفت با ماشین کنترلی شرکت کنید. علاوه‌بر این شما می‌توانید با خرید یک کوادکوپتر، فیلم‌هایی زیبا و جذاب از تمرینات خود ثبت کنید و آن‌ها را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید کوادکوپتر نگاهی به لیست قیمت کوادکوپتر dji داشته باشید؛ زیرا dji یکی از بهترین برندهای کوادکوپتر است.

زمین خاکی؛ محل مناسب دستی کشیدن با ماشین

نحوه انجام دریفت ماشین کنترلی؛ مانند حرفه‌ای‌ها دریفت کنید!

پس از آماده سازی خودرو و پیدا کردن پیست مناسب دریفت ماشین کنترلی، می‌توانید دریفت کشیدن را شروع کنید. مراحل زیر پاسخ سوال «چگونه دریفت بکشیم‌» هستند و راننده‌های حرفه‌ای برای دریفت زدن با ماشین کنترلی مراحل زیر را طی می‌کنند:

  • با سرعت متوسط به پیچ نزدیک شوید
  • برای کاهش کشش در عقب ماشین RC، به محض رسیدن به پیچ پدال گاز را فشار دهید
  • در ابتدا فرمان را کمی در خلاف جهت پیچ بچرخانید و بلافاصله فرمان را کمی به سمت داخل پیچ برگردانید
  • حالا فرمان را به طور کامل در جهت خلاف پیچ بچرخانید
  • بعد از قرار گیری ماشین کنترلی در حالت عمود بر پیچ، فرمان را صاف کنید
  • سپس با گاز دادن آرام، دریفت را کنترل کنید

اگر به درستی مراحل بالا را طی کنید، یک دریفت زیبا و خیره کننده را تجربه خواهید کرد. در نهایت نیز فرمان را در جهت اولیه نگه دارید و برای تکمیل دریفت فشار متوسطی به پدال گاز وارد کنید. توجه داشته باشید که برای انجام دریفت ماشین، در زمان رسیدن به پیچ حتما پدال گاز را تا انتها فشار دهید. اگر ماشین کنترلی شما در بخش افزایش سرعت مشکل دارد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «افزایش سرعت ماشین کنترلی» را مطالعه کنید تا سرعت ماشین کنترلی را افزایش دهید.

برای انجام دریفت ماشین، لحظه مناسب دریفت را شناسایی کنید

در این مقاله به سوال «چگونه با ماشین کنترلی دریفت بکشیم» پاسخ دادیم و آموزش دریفت با ماشین کنترلی را به شما ارائه دادیم. برای انجام دریفت با ماشین کنترلی، ثانیه‌ها اهمیت بسیاری دارند و باید در لحظه مناسب جهت فرمان را عوض کنید یا شدت گاز را کم و زیاد کنید. شاید در مراحل اولیه دستی کشیدن با ماشین شناخت لحظه مناسب کمی سخت باشد، اما پس از تمرین و تکرار کاملا مسلط خواهید شد. به‌نظر شما برای دریفت ماشین چه نکات دیگری مهم هستند؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق کامنت‌های همین مقاله با ما و سایر خوانندگان مجله پریما توی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟