اموزش پرواز با کوادکوپتر

اموزش پرواز با کوادکوپتر

این مقاله نگرش لازم جهت یادگیری پرواز با یک کوادکوپتر را برای شما فراهم خواهد کرد. پرواز با کوادکوپتر به بخش مهمی از فعالیت علاقه مندان این حوزه مبدل شده است. به هرحال، اگر شما مبتدی هستید، ممکن است یادگیری و فهم همه قسمت ها از ابتدا سخت و مشکل باشد. در عمل زمانی که روش و چگونگی کنترل این نوع وسیله را شروع می کنید، به بسیاری  از جوانب پی می برید، به خصوص از دیگاه یک مبتدی.

در این راهنمایی گام به گام فرض بر این است شما با مدل خاصی اشنا هستید و ان را در دسترس دارید. بنابراین، موقعیت و محلی که شما برای ازمایش پرواز در مرتبه اول انتخاب می کنید، در نظر گرفته نخواهد شد. همانطور زمان شما، ما انچه که شما باید در نظر بگیرید را شفاف بازگو می کنیم.

ایرودینامیکی اصلی و کنترل

ما این بخش را جهت بیان روش و چگونگی پرواز یک کوادکوپتر ساده ارائه خواهیم کرد. پرواز کوادکوپتر های بدون سرنشین به واسطه وجود سنسورهای الکترونیکی، میکرو کامپیوترها، ژیروسکوپ ها، شتاب دهنده ها و امواج رادیویی مشکل و دشوار است. به هرحال، انها برای اجرای راحت عملیات و کاربرد اسان و ساده طراحی شده اند. به یادت داشته باشید، یک کوادکوپتر بدون سرنشین یک سیستم پیچیده است که به دانش و مراقبت ویژه جهت اجرای ایمن عملیات نیاز دارد.

  • ابتدا دستور العمل را مطالعه فرمایید

اولین موردی که شما می بایست انجام دهید مطالعه دقیق دستورالعمل های کوادکوپتر است که همراه با دستگاه به شما داده شده است. سازنده کوادکوپتر مسئولیت اموزش و اگاهی شما به جوانب و مسائل مورد نیاز را دارا می باشد. این بخش را جدی بگیرید، زیرا ممکن است در صورت بروز مشکل، لازم باشد ان را حل کنید.

  • شارژ باتری کوادکوپتر

قبل از اینکه بتوانید با کوادکوپتر پرواز کنید، ابتدا  شما می بایست باتری را شارژ کنید. شدیدا تاکید می شود فقط از شارژر و باتری که همراه وسیله شما هست استفاده کنید. اگر شما در شارژ باتری مشکل دارید، می بایست با سازنده تماس برقرار کنید و مشکل را بیان کنید. زیرا استفاده از تجهیزات و وسایل متفرفه برای کوادکوپتر به غیر از وسایل همراه ان توصیه نمی شود.

  • موضع گیری (موقعیت یابی) کوادکوپتر

شما می بایست از نبود خطر در فضای مورد استفاده اطمینان حاصل نمایید. همانطور که قبلا بیان شده است. بنابراین، مطمن باشید که کوادکوپتر طبق دستور العمل موضع گیری می کند. شما می بایست از موقعیت جلو و پشت مدل مدنظر خود مطلع باشید. قبل از بلند شدن کوادکوپتر، شما پشت کوادکوپتر موضع گیری نمایید.

  • قرار دادن کوادکوپتر در حالت دریچه پایین

به یاد داشته باشید که دریچه از اهرم سمت چپ دستور گرفته و شروع می شود؟!
بله درست است. قبل از ایجاد تغییر در فرستنده، دریچه را باز نگه دارید. سپس فقط فرستنده را روشن کنید. بعد از ان، باتری کوادکوپتر را متصل نمایید. این مراحل بسیار مهم و با اهمیت است. زمانی که شما پرواز خودتان را به پایان رساندید، ابتدا باتری کوادکوپتر را قطع نموده و سپس فرستنده را خاموش کنید. مورد مشابه در حالت مخالف را به یاد داشته باشید.

  • بلند شدن و فرود امدن

اولین مانور پروازی که شما انجام خواهید داد بلند کردن و فرود اوردن است. زمانی که شما همه مراحل قبلی تا این لحظه را انجام دادید، ممکن است شما به کندی دریچه را (اهرم چپ) باز کنید. کوادکوپتر از سطح زمین بلند خواهد شد. اگر کوادکوپتر به سمت جلو یا عقب منحرف شود، این موضوع را با دستور فرمان (اهرم راست بالا و پایین) کنترل کرده و بررسی نمائید. روش مشابهی برای همه اهرم ها ( اهرم راست حرکت چپ و راست) صورت می گیرد. اگر شما ملاحظه کردید که کوادکوپتر به یک طرف منحرف می شود، ان را کنترل کرده و تعادل را برقرار کنید.

  • بلند کردن و حفظ موقعیت کوادکوپتر

موضوع بعدی که شما فراخواهید گرفت بلند کردن کوادکوپتر و حفظ ان در یک موقعیت مشخص بالای نقطه فرود می باشد. لازم و ضروری است بدانید که این مرحله به تمرکز و توجه کامل در حفظ موقعیت نیاز دارد.

کوادکوپتر را به صورت پایدار حفظ کرده و ان را تا حد امکان بر روی نقطه پرواز نگه دارید. ممکن است در ابتدا این حرکت مشکل به نظر رسد، اما یادگیری این تکنیک، مسیر طولانی اموزش و یادگیری روش شروع و پایان یک دوره پروازی خواهد بود. بنابراین، این شرایط پراوز ایمن را ایجاد خواهند کرد و طول عمر زیاد وسیله شما را اطمینان می دهد.

بدون اموزش و یادگیری روش اجرای مانور اصلی پرواز، فرود امدن و حفظ تعادل، زمان انجام موارد بسیار پیچیده شما با مشکل و دشواری روبه رو خواهید بود. بنابراین این مراحل را برای مرتبه اول تمرین کنید.

  • چرخاندن کوادکوپتر

یکی از مهمترین موارد مرتبط با کوادکوپتر چگونگی اجرای شروع چرخش به طور مناسب است. به یاد داشته باشید که کنترل انحراف کوادکوپتر  ( اهرم سمت راست و چپ) چرخش کوادکوپتر شما را توسط چند پروانه کنترل می کند. اگر شما همه دستور العمل های بالا را دنبال و اجرا کنید و حین اجرای پرواز پشت کوادکوپتر توقف نماید،  شما روش بلند شدن را یاد گرفته اید.

اکنون، ما کمی اموزش خودمان را ارتقا می دهیم. شما می بایست کوادکوپتر خود را بلند کرده و در اطراف نقطه ای که قرار دارید به چرخش دراورید.

اکنون، ممکن است این دستور اسان به نظر رسد، اما به محض اینکه شما به اجرای ان اقدام کنید مشکل را خواهید دید. شما می بینید، زمانی که کوادکوپتر می چرخد، موقعیت ان در چارچوب اصلی به سمت محلی که شما ایستاده اید تغییر خواهد کرد. اگر شما فقط ان را بچرخانید، کوادکوپتر موقعیت را اصلاح نخواهد کرد. اگر توجه نکنید.  این موضوع شما را شگفت زده خواهد کرد که پشت و جلوی ان کدام طرف است؟!

  • یک تصویر ذهنی ایجاد کنید

حتی افراد حرفه ای همیشه تعیین روش و نحوه انحراف کوادکوپتر را اسان و ساده در نظر نمی گیرند. اما انها هنوز یک مزیت کوچکی نسبت به ما دارند اینکه ممکن است یادگیری روش پرواز یک کوادکوپتر را به خوبی فراگرفته اند. همچنین انها تجربه زیادی دارند.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟