آشنایی با استاندارد های جهانی FCC و CE در هلی شات ها

این روزها و با رشد چشمگیر دنیای فناوری و حضور محصولات جدید تفریحی و سرگرمی مانند کوادکوپتر ها، در سطح دنیا نیز استانداردهای خاصی ایجاد شده است و سازمان ها و کارخانه های تولید کننده، با تبعیت از این استانداردهای جهانی محصولات خود را در سطح جهان ارائه می کنند. حالا اگر شما هم دوست دارید تا با اطلاع داشتن از این استانداردها با خیال راحت محصول مورد علاقه خود را خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم تا با پریماتوی مرجع خرید کوادکوپتر در ایران، همراه باشید.

استاندارد FCC ،یکی از استاندارد های معروف جهانی

Federal Communications Commission نام یک آژانس دولتی و بین‌المللی در آمریکا است. وظیفه اصلی این سازمان تنظیم امواج رادیویی، تلویزیونی و ماهواره‌ای است تا محصولات با فرکانس رادیویی بدون هیچ‌گونه اختلال و تداخل در پخش امواج کار خود را انجام دهند.

آشنایی با استانداردهای استاندارد های جهانی FCC و CE

استاندارد CE اروپا، حمایت از سلامت انسان و طبیعت

یکی دیگر از استانداردهای تعریف شده در سطح بین‌الملل استاندارد CE است که مخفف عبارت فرانسوی Communauté Européenne است. این علامت استاندارد نشانی است که در اروپا وضع‌شده و به‌منزله حمایت از سلامت انسان، حیوانات و طبیعت است. طبق قانون Communauté Européenne هرگونه وسیله‌ای که استفاده از آن موجب به خطر رساندن سلامتی انسان و حیوانات شود و حیات طبیعت را دچار آسیب کند از این استاندارد منع خواهد شد.

آشنایی با انواع استانداردهای جهانی هلی شات

آیا داشتن استانداردهای جهانی برای کوادکوپتر هم لازم است؟

بله. با توجه به اینکه کلیه کوادکوپترها بر اساس موقعیت مکانی توسط سیستم های ماهواره ای و فرکانس ها تائید می شوند عدم وجود استانداردهای جهانی روی برد بالا یا پایین این محصولات تاثیر گذار خواهد بود. برای مثال اگر کوادکوپتری با استاندارد FCC در حال پرواز در آسمان آمریکا باشد، فرکانس های ماهواره ای حرکت کوادکوپتر را تشخیص داده و به این صورت برد آن را بالا می برد.

برعکس این اتفاق هم ممکن است. برای مثال اگر کوادکوپتری در آسمان اروپا در حال پرواز باشد و از استانداردهای حاکم در اروپا یعنی CE برخوردار نباشد توسط فرکانس های حاکم در موقعیت تشخیص داده نمیشود و برد کوادکوپتر کاهش پیدا می‌کند.

استانداردهای جهانی هلی شات

آیا وجود استانداردهای FCC و CE روی تمام کوادکوپترها ضروری است؟

خیر. با توجه به اینکه در بعضی از کشورها این استانداردها جایگاهی ندارند بسیاری از تولید کنندگان و برندهای به نام و معروف از این استاندارد تبعیت نمی کنند ، از این رو نمی توان عدم مشاهده این استانداردها را مبنی بر عدم استاندارد آن محصول دانست. پس اگر در هنگام خرید کوادکوپتر با مشاهده این علامت ها و استانداردها رو به رو نشدید نگران نباشید چرا که این استاندارد ها برای تمام کشورها و برندها الزامی نیست.

مهم ترین و معتبرترین استانداردهای جهانی برای کوادکوپتر

پریماتوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین وارد کننده های انواع کوادکوپتر و لوازم جانبی کوادکوپتر در ایران، با ارائه محصولات اورجینال و استاندارد بهترین خدمات را به کاربران و مخاطبان خود ارائه می دهد. شما می توانید قبل از انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود، مشخصات کالا را از طریق سایت پریماتوی مشاهده کنید و در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام با کارشناسان فروش پریماتوی تماس بگیرید. ما در پریماتوی پاسخگوی سوالات و ابهامات شما هستیم.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟