بررسی کواد کوپتر مدل فانتوم ۴ پرو

شاید زمانی که اولین کوادکوپترها وارد بازار شدند، کسی انتظار استقبال گسترده را نداشت. در ابتدا بیشتر عکاسان و فیلم برداران اقدام به استفاده از هلی شات کردند. اما پس از گذشت زمان توجه کاربران عادی نیز به هلی شات ها جلب شد. با استقبال کاربران انواع مختلفی از هلی شات وارد بازار شد. در حال حاضر نیز برندهای مختلف به دنبال جلب رضایت کاربران هستند. در این مقاله می خواهیم به بررسی یکی از مدل های معروف هلی شات بپردازیم؛ کواد کوپتر مدل فانتوم ۴ پرو. در ادامه با همراه پریماتوی باشید.

نگاهی کلی به فانتوم ۴ پرو، نسل جدید هلی شات های فانتوم

اگر اخبار حوزه کواد کوپتر را دنبال کنیم، فانتوم اسمی بسیار آشناست. این محصول ساخت کمپانی DJI است. دی جی آی مطرح ترین برند تولید کننده هلی شات، کوادکوپتر و ماشین های کنترلی است. مدل هلی شات فانتوم ۴ پرو جدیدترین نسل هلی شات ها است. جنس بدنه فانتوم ۴ از مواد ABS است. موادی که به ادعای کمپانی دی جی آی استقامت بالاتری در برابر ضربات از خود نشان می دهند. هلی شات فانتوم ۴ از باتری لیتیومی استفاده می کند. در ادامه نگاهی به قابلیت های جذاب و کاربردی این مدل خوش نام داریم.

بررسی کواد کوپتر فانتوم 4 پرو

۱- پرواز و فرود اتوماتیک صورت می گیرد

طراحی فانتوم ۴ بسیار فکر شده است. فانتوم ۴ برای کسانی که تجربه پرواز دادن هلی شات را ندارند، یک گزینه عالی است. یکی از قابلیت های این پرنده، پرواز و فرود اتوماتیک است. کاربر می تواند نقطه ای را برای هلی شات مشخص کند و زمانی که مدت پرواز به اتمام برسد، هلی شات در همان نقطه فرود خواهد آمد. این قابلیت وقتی اهمیت پیدا می کند که ممکن است در برخی موارد کنترل هلی شات از دست ما خارج شود. بنابراین هلی شات بدون آسیب دیدن می تواند فرود بیاید. از دیگر هلی شات هایی که از قابلیت پرواز و فرود اتوماتیک پشتیبانی می کنند می توان به کوادکوپتر DJI اشاره کرد.

۲- فانتوم ۴ می تواند یک هدف مشخص را دنبال می کند

یکی از قابلیت جذاب فانتوم ۴ ردگیری یک هدف مشخص است. اجازه دهید با یک مثال این قابلیت را بررسی کنیم. برای مثال فرض کنید قصد فیلم برداری از یک ساختمان را دارید. می توان هلی شات را به گونه ای تنظیم کرد به طور اتوماتیک دور ساختمان برگردد. در این موقعیت می توان نوع فیلم برداری و چرخش را نیز تعیین کرد. به این ترتیب امکان یک فیلم برداری ۳۶۰ درجه از هر سوژه ای فراهم می شود. این قابلیت بهترین خبر برای عکاسان و فیلم برداران است. جالب است بدانید در برخی از کشورها از فانتوم ۴ برای اداراتی مثل آتش نشانی یا پلیس استفاده می شود. در حقیقت قابلیت تعقیب اتوماتیک یک هدف این هلی شات را برای خیلی ها جذاب کرده است.

نقد کواد کوپتر فانتوم 4 پرو

۳- دوربینی که ۴k تصاویر را ضبط می کند

در میان انواع کوادکوپتر حرفه ای هیچ هلی شات را نمی توان از نظر دوربین با فانتوم ۴ مقایسه کرد. دوربین فیلم برداری فانتوم ۴ پرو به راحتی می تواند در هر فضایی تصاویری با کیفیت بسیار بالا ضبط کند. دوربین فانتوم ۴ می تواند تصاویر با سرعتی بیش از ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. این دوربین مجهز به سنسور ضد لرزش Cmos است. استفاده از این سنسور ضد لرزش باعث می شود که در هیچ ارتفاعی هیچ نوسانی در تصاویر و ویدیوها دیده نشود. یکی دیگر از قابلیت های دوربین فانتوم ۴ امکان ضبط ویدیوهای اسلوموشن است. سرعت ضبط اسلوموشن هلی شات فانتوم ۴ نزدیک به ۱۲۰ ثانیه است. همین قابلیت هلی شات فانتوم را به انتخاب محبوب مستندسازان و عکاسان ورزشی تبدیل کرده است.

۴- فانتوم ۴ به هیچ مانعی برخورد نمی کند

قابلیت های فانتوم ۴ تا همین جا ما را شگفت زده کرده است. اما انگار DJI با همه توان قدم به بازار گذاشته است. یکی دیگر از قابلیت های جذاب فانتوم ۴ پرو سیستم هوشمند پروازی است. به کمک این سیستم می توان هلی شات در هر فضایی از جمله سالن های کوچک و بسته نیز پرواز داد. سیستم هوشمند پروازی قابلیت تشخیص موانع را دارد. بنابراین قبل از برخورد هلی شات با هر مانعی هلی شات متوقف می شود. همیشه یکی از دغدغه های افراد عدم برخورد هلی شات با موانع است. اما به کمک فانتوم ۴ همه افراد می توانند به راحتی هلی شات را پرواز دهند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با وسایل جانبی هلی شات به صفحه لوازم جانبی کواد کوپتر مراجعه بفرمایید.

کواد کوپتر فانتوم 4 پرو

۵- همزمان با تصویربرداری، تصاویر و ویدیوها را ادیت کنید

قابلیت های کواد کوپتر دوربین دار فانتوم ۴ دیوانه کننده است. شاید عجیب ترین قابلیت این هلی شات دوست داشتنی امکان تصویربرداری و ادیت همزمان است. این هلی شات به یک ادیتور آنلاین متصل است و می تواند تصاویر یا ویدیوهای ضبط شده را همزمان ویرایش کند. برای مثال می توان هنگام ضبط تصاویر یک موسیقی نیز بر روی آن ها گذاشت و این فیلم را به صورت آنلاین دریافت کرد.

۶- فانتوم ۴ پرو از مسیر پروازی خارج نمی شود

اگر تجربه پرواز دادن پرنده های آهنی را داشته باشید، کنترل کردن آن ها در یک مسیر ثابت کار دشواری است. فانتوم ۴ از قابلیتی برخوردار است که به این هلی شات کمک می کند در مسیر پروازی خود باقی بماند.

نقد و بررسی کواد کوپتر فانتوم 4 پرو

فانتوم۴ پرو؛ نسل طلایی هلی شات ها در راه است

از دیگر قابلیت های فانتوم ۴ می توان به برد مسافتی آن اشاره کرد. برد مسافتی فانتوم ۴ پرو برابر با ۵ کیلومتر است. همچنین فانتوم ۴ دارای یک گیمبال سه محوره است که امکان کنترل و ضبط تصاویر با کیفیت تری را فراهم می کند. همه این قابلیت ها نشان می دهد که با یک پرنده بی نظیر در بین هلی شات ها مواجه هستیم. پرنده ای که نشان از ظهور نسل جدیدی از انواع هلی شات دارد. در انتهای مقاله از شما دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع کوادکوپتر با شماره های اعلام شده در سایت پریماتوی تماس بگیرید. همکاران ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟