هگزاکوپتر؛ پرنده پر سر و صدای آسمان

Abraham Karem که به‌عنوان اولین مخترع درون‌ها و پهپاد‌ها شناخته می‌شود، لقب پدر درون‌ها را دارد. این مهندس در سال ۱۹۳۵ اولین کوادکوپتر را طراحی کرد و آن را به ثبت رساند. با گذشت زمان، کوادکوپترها توسط افراد دیگری توسعه یافتند و مدل‌های مختلف این پرنده‌ها به بازار عرضه شد.

یکی از هیجان‌انگیزترین انواع پهپادها، هگزاکوپتر یا همان «پرنده پر سر و صدای آسمان» است. هگزاکوپترها یکی از اعضای خانواده مولتی‌روترها هستند و از لحاظ کارایی و سرعت، شباهت بسیاری به مولتی‌روترها دارند. هگزاکوپتر‌ها حداقل ۶ موتور دارند. علاوه‌بر این، کاربردهای آن‌ها بسیار خاص است و برای سرگرمی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. برای آشنایی بیشتر با قدرتمند‌ترین نوع پهپاد‌ها،‌ فقط کافی است این مقاله را مطالعه کنید. 

هگزا کوپتر چیست؟

هگزاکوپتر جز خانواده مولتی‌روترها محسوب می‌شود که به‌صورت عمودی به پرواز در می‌آید. ناگفته نماند هگزا کوپتر با نام هگزاروتر نیز شناخته می‌شود. به‌دلیل برخورداری از ساختار خاص این پرنده، پرواز با هگزاکوپتر ثبات بیشتری نسبت به بقیه روتورها دارد و می‌توان گفت کنترل هگزاروتور راحت‌تر است. علاوه‌بر این، به‌ دلیل برخورداری از ۶ موتور،‌ هگزاکوپتر پرواز پایدارتری را ارائه می‌دهد و برای عکاسی‌ و فیلم‌برداری حرفه‌ای استفاده می‌شود. 

البته برخی از مدل های هگزا کوپتر برای حمل بار بسیار مناسب است. استفاده از این پرنده برای انتقال اجناس و وسایل، باعث شده تا در زمان صرفه‌جویی بسیاری شود و دیگر پیک‌های ارسال اجناس ساعت‌ها در ترافیک نباشند. برخی از شرکت های معروف مانند آمازون با خرید کوادکوپتر مخصوص یا هگزا کوپتر با قابلیت حمل بار، امکان ارسال هوایی را برای مخاطبان فراهم کرده‌اند. ناگفته نماند بعضی از مولتی‌روترها دارای جی پی اس هستند و از فناوری بازگشت به مبدا نیز پشتیبانی می‌کنند. 

هگزا کوپتر چیست؟ بهترین نوع روترها

بررسی ساختار هگزا کوپتر؛ بخش‌های اصلی هگزاروتر چیست؟

اصلی‌ترین بخش‌های هگزاکوپتر بازو‌ها و موتورهای‌ آن هستند. درحقیقت می‌توان گفت تفاوت اصلی هگزا روتر با سایر مدل‌ها در تعداد بازو‌ها و ملخک‌ها است. فاصله بین هر کدام از موتورهای دستگاه هگزا کوپتر ۶۰ درجه است که در نهایت یک دایره را تشکیل می‌دهند. ناگفته نماند پرواز این پرنده مانند بقیه مولتی‌روترها به صورت عمودی است.

هگزاکوپترها در ابتدا برای امور صنعتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما به مرور زمان طراحی hexacopter تغییر کرد و مجهز به دوربین های تخصصی مانند DSLR شد. استیبل بودن و تکان نخوردن دوربین روی دستگاه هگزاکوپتر باعث شد این مدل مورداستقبال کاربران قرار گیرد. همچنین با کمک این مدل از مولتی‌روترها، می توان فیلم و تصاویری باکیفیت و بدون لرزش ثبت کنید. برای آشنایی بیشتر با این مدل از درون‌ها پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به انواع مولتی‌روترها و بهترین کوادکوپتر سایما در فروشگاه پریما توی داشته باشید. 

هگزاکوپتر‌های کاستوم؛ چگونه هگزاکوپتر دستی بسازیم؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند هگزاکوپترها و فقط در مدل‌های شرکتی تولید می‌شوند. اما اینطور نیست و شما می‌توانید Hexacopter خانگی و شخصی خود را بسازید؛ البته برای ساخت هگزاروتر نیاز به هزینه و زمان بسیاری دارید؛ زیرا ساختار پیچیده‌ای دارد. همچنین ممکن است اتصالات به‌درستی تنظیم نشوند و هگزاکوپتر اصلا روشن نشود! 

از‌همین‌رو پیشنهاد خرید هگزاکوپتر از برندهای معروف و باکیفیت مانند dji گزینه بهتری محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای خرید dji همین حالا به فروشگاه پریماتوی سر بزنید و محصول خود را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید. 

هگزا کوپترهای کاستوم یا دستی؛ مدل خانگی

کاربرد هگزاکوپتر؛ پرنده پر سر و صدای آسمان چه کاربردهایی دارد؟

هگزا کوپتر با قابلیت حمل بار، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های هگزاروترها است. علاوه‌بر این، هگزا کوپتر حرفه ای و هگزا کوپتر دوربین دار نیز تولید می‌شوند که هرکدام کاربردهای خاصی دارند. اگر قصد خرید هگزاکوپتر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با کاربردهای این پرنده الکترونیکی آشنا شوید. 

  • حمل بار
  • عکاسی
  • فیلم‌برداری
  • سم پاشی مزارع
  • کوددهی
  • عملیات‌های امداد و نجات
  • آتش نشانی

باتوجه‌به این کاربردها، نمی‌توان هگزاروتر را در دسته کوادکوپتر ارزان قرار دارد؛ زیرا بدنه‌ آن‌ها از جنس فیبر کربن بوده و بسیار مقاوم است. برای خرید هگزاکوپتر، ابتدا نیاز خود را شناسایی کنید و سپس نسبت به تهیه این پرنده اقدام کنید. 

بررسی کاربردهای هگزاکوپترها در پریما توی

بررسی مزایا و معایب استفاده از هگزا کوپتر

مهم‌ترین مزیت هگزاکوپتر، قابلیت حمل بار و پرواز پایدار است. زمانی که یک‌بار از این دستگاه استفاده کنید، متوجه ثبات پرواز آن خواهید شد. کیفیت پرواز و برخورداری از ویژگی‌های خاص را می‌توان مهم‌ترین تفاوت هگزاکوپتر و کوادکوپتر دانست. علاوه‌بر این، شما می‌توانید با نصب یک دوربین روی هگزاکوپتر، تصاویری خیره‌کننده بدون لرزش و با بهترین کیفیت ثبت کنید. 

هگزاکوپترها معایب خاصی ندارند و عمر مفید آن‌ها نیز ۵ سال است؛ البته اگر روغن‌کاری موتورها و تمیز کردن بدنه را به‌صورت‌مرتب انجام دهید طول عمر آن بیشتر نیز خواهد شد. ناگفته نماند اگر از مدل‌های تاشو مانند کوادکوپتر دوربین‌دار تاشو استفاده می‌کنید، روغن‌کاری لولاها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

برای خرید کدام گزینه بهتر است؟ هگزاکوپتر یا کوادکوپتر؟

اگر به دنبال یک مولتی روتر برای فیلم برداری، تحویل کالا، آبیاری و سم‌پاشی زمین‌های زراعی هستید، خرید هگزاکوپتر بهترین پیشنهاد محسوب می‌شود؛ البته برای تحویل کالا و جابه‌جایی محصولات بهتر است از هگزا کوپتر با قابلیت حمل بار استفاده کنید؛ زیرا از فناوری برگشت به مبدا پشتیبانی می‌کنند. به نظر شما هگزاکوپترها چه کابردهای دیگری دارند؟ شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق همین مقاله با ما و سایر خوانندگان مجله پریما توی به اشتراک بگذارید. 

سوالات متداول

هگزا کوپتر چیست؟

هگزا کوپتر جزء خانواده مولتی روترها است که به صورت عمودی پرواز می‌کند. قدرت پرواز هگزاکوپتر بسیار بالا است.

هگزاکوپتر با کوادکوپتر چه تفاوتی دارد؟

از جمله تفاوت‌های هگزاکوپتر و کوادکوپتر می‌توان به معماری و مهندسی پرواز آن‌ها اشاره کرد. از طرف دیگر هگزاکوپتر برای فعالیت‌های سنگین استفاده می‌شود. همچنین هگزاکوپتر مصرف باتری بیشتر نسبت به کوادکوپتر دارد. برای اطلاع بیشتر از جزئیات این تفاوت‌ها می‌توانید مقاله را مطالعه بفرمایید.

برای خرید به سراغ هگزاکوپتر برویم یا هلی شات؟

در هنگام خرید بایستی به نیاز و انتظارت خود از دستگاه توچه کنیم. در متن راهنمای کاملی برای خرید هگزاکوپتر یا هلی شات تهیه کرده‌ایم که می‌تواند به انتخاب بهترین دستگاه مخصوص شما کمک کند.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟