هدلس مود در کوادکوپتر

یکی از ویژگی های کلیدی که هر وقت صحبت از هواپیماهای بدون سرنشینی مانند کوادکوپتر می شود، مورد بحث قرار می گیرد، حالت هدلس مود (Headless mode) است. این ویژگی در گذشته فقط در هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته در دسترس بود اما اکنون قابلیت هدلس مود در کوادکوپتر های مبتدی نیز قابل استفاده است. در ادامه با این قابلیت، نحوه عملکرد و مزایای استفاده از آن آشنا خواهیم شد. با ما در پریماتوی همراه باشید.

هدلس مود چیست؟

از نظر فنی این ویژگی به شما امکان تراز کردن کردن یک هلی شات حرفه ای را با کنترلر آن می دهد و نیاز به تمرکز بر جهت‌یابی هواپیماهای بدون سرنشین را حذف می‌کند. به کمک این قابلیت، هواپیمای بدون سرنشین را می توان به جای جهت گیری در مسیر پرواز دستگاه، در جهت مسیر مورد نظر خود حرکت دهید.

با فعال بودن حالت Headless، هدایت دستگاه آسانتر می شود و دیگر نیازی به نظارت بر جهت گیری کوادکوپتر نیست. در حالت عادی، اگر پشت سر کوادکوپتر قرار بگیرید، تمام جهت ها صحیح هستند. اما اگر در حین پرواز، هلی شات در هوا چرخیده باشد، ممکن است دستگاه نسبت به جهت حرکتی مورد نظر شما حرکت نکند. با فعال بودن حالت هدلس مود، دیگر سر و ته هواپیما معنی ندارد و کوادکوپتر تمام و کمال تابع دستوراتی است که شما به آن می دهید. بنابراین زمانی که شما آن را به جلو می رانید، نسبت به جلوی کوادکوپتر حرکت نمی کند بلکه نسبت به مسیر شما رو به جلو می رود.

هدلس مود در کوادکوپتر Alt

آموزش کنترل کوادکوپتر توسط هدلس مود و نحوه عملکرد آن

این ویژگی که در اکثر کوادکوپتر ها با قدرت پروازی بالا مانند کوادکوپتر SjRC یافت می شود، تاثیر کارایی بی‌نظیر هدلس مود در این کوادکوپتر ها است که هدایت پرواز را بدون دردسر و با کمترین تلاش برای حرکت آن در اختیار کاربر قرار می دهد. برای استفاده از این ویژگی، ابتدا باید هواپیمای بدون سرنشین را روی زمین قرار داده و در جهت تراز با آن قرار بگیرید.

این کار امکان جهت گیری بدون هدف را فراهم می کند. برای فعال کردن حالت هدلس در هلی شات حرفه ای که قطب نمای دیجیتال دارد، باید ابتدا دستورالعمل آن را بخوانید. اگر برخی از فروشندگان کوادکوپتر از این ویژگی تحت عنوان حالت بدون سر و یا حالت بدون مراقبت یاد می کنند، سردرگم نشوید. همه این عبارات به قابلیت هدلس مود در هواپیماهای بدون سر نشین اشاره دارند.

نحوه عملکرد هدلس مود

سیستم هدلس مود چگونه فعال می‌شود؟

معمولا پرواز در حالت هدلس‌مود با فشردن یک دکمه فعال می شود. برای مثال این ویژگی در کوادکوپتر سایما با فشردن و یا نگه داشتن دکمه ای که بالا و سمت چپ رادیو کنترل قرار دارد، به کار می افتد. اگر دکمه مذکور را پیدا نمی کنید، به دستورالعمل استفاده از هلی شات که حاوی اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی عملکرد و ویژگی های کنترلر است، مراجعه کنید. پس از روشن شدن حالت هدلس، معمولا کوادکوپتر فعال شدن این ویژگی را با صدای بوق و یا چشمک زدن چراغ ها به اطلاع می رساند.

مزایای استفاده از سیستم هدلس مود در مقابل پرواز در حالت عادی

راحتی کنترل پرنده در شرایطی که حالت هدلس فعال است، مهمترین ویژگی این قابلیت پروازی است.

با فعال کردن این ویژگی وقتی کوادکوپترتان در آسمان است، دیگر نیازی نیست که بدانید کدام جهت آن قسمت جلویی است تا به جلو حرکت کنید. وقتی هدلس مود را فعال می کنید، جهت های حرکت نسبت به فرستنده (کنترل از راه دور) تعیین می شوند.وقتی می خواهید به جلو حرکت کنید، باید بدانید که قسمت جلویی فرستنده، قسمت جلوی کوادکوپتر نیز محسوب می شود.

وقتی می خواهید به جلو حرکت کنید، کوادکوپتر به سمت جلوی فرستنده حرکت می کند نه به سمت قسمت جلویی خودش! دقیقا این مسئله برای حرکت به چپ و راست و یا عقب نیز صدق می کند.

بنابراین تابع هدلس مد، نیاز به جهت گیری بر اساس کوادکوپتر را از بین می برد و همه چیز را بر اساس فرستنده درون دستان شما، تنظیم خواهد کرد. این ویژگی، پرواز شما را بسیار ساده خواهد کرد.

با این حال این حالت پرواز، مزیت های دیگری نیز دارد.

یادگیری پرواز با قابلیت هدلس مود

بهترین شروع برای یادگیری پرواز با کوادکوپتر ها

خلبانان مبتدی که می خواهند در عرض چند ثانیه هواپیمای بدون سرنشین خود را به پرواز در بیاورند، می توانند برای شروع کار به حالت Headless تکیه کنند. برای استفاده از این ویژگی و درک چگونگی رفتار هواپیماهای بدون سرنشین در هوا، به هیچ دانش فنی نیازی نخواهید داشت.

تجربه پرواز آسان و بدون استرس

اگر نمی توانید مدت زمان پرواز بدون خطای خود را افزایش دهید، Headless Mode می تواند ناجی شما باشد. پرواز به کمک این قابلیت، استرس ناشی از ساعت ها پرواز را از بین می برد و به درک ویژگی های ظریف اما پیشرفته کوادکوپترها کمک می کند.

کاهش استرس به کمک هدلس مود

تنظیم آسان حالت هدلس مود

بیشتر هواپیماهای بدون سرنشین از پروتکل های آسانی برای فعال کردن قابلیت هدلس مود بهره می برند. به طوری که این ویژگی معمولا تنها با فشردن یک دکمه فعال می شود. بنابراین کمتر از یک دقیقه زمان لازم است تا بتوانید هواپیمای بدون سرنشین خود را به صورت یکپارچه هدایت کنید.

استفاده از هدلس مود توسط خلبانان مبتدی

به استفاده از حالت هدلس مود عادت نکنید!

الگوریتم های این ویژگی، پرواز را تقریبا به کمک خلبان خودکار انجام می دهد بدون اینکه به شما امکان درک حرکات کوداکوپتر در هوا را بدهد. به علاوه در استفاده از کوادکوپتر دوربین دار، قابلیت هدلس مود جلوی دید دوربین دستگاه شما را می گیرد. بنابراین در این حالت، شما نمی توانید به تصویر ارائه شده در هواپیماهای بدون سرنشین که از دید اول شخص (FPV) برای به دست آوردن تصاویر هوایی استفاده می کنند، اعتماد کنید.

اگر تازه کار هستید و می خواهید راحت تر کوادکوپتر خود را هدایت کنید، این ویژگی می تواند برای شما مفید باشد. با این حال، خلبانان مبتدی برای تقویت مهارت های خود، نباید بیش از اندازه به پرواز با این قابلیت تکیه کنید. چرا که هدایت هلی شات در حالت عادی پس از این که به حالت هدلس عادت کردید، کار دشواری است. در انتها پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع هلی شات با قابلیت پرواز هدلس مود، با همکاران ما در پریماتوی با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۷۴۱۲ تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

هدلس مود چیست؟

هدلس مود قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد تا کوادکوپتر را در پرواز تراز کنید. برای اطلاعات دقیق تر، مطلب را بخوانید.

آیا هدلس مود برای همه کاربرد دارد؟

قابلیت headless برای افراد تازه‌کار مناسب است. اگر در حال یادگیری به پرواز درآوردن کوادکوپتر هستید، این ویژگی مناسب شما است.

کدام هلی شات ها هدلس مود دارند؟

اغلب هلی شات های مدل جدید این قابلیت را دارند. برای دیدن مدل‌های مختلف کوادکوپتر و هلی شات از سایت پریماتوی دیدن کنید.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟