قوی ترین موتور کوادکوپتر کدام است؟

اگر قصد خرید یک کوادکوپتر حرفه‌ای را دارید، بهتر است قبل از هرچیز با اجزای مهم این وسیله آشنا شوید. شناخت قطعات مهم کوادکوپتر مخصوصا موتور به شما کمک می‌کند تا یک کوادکوپتر قدرتمند برای کارهایی مثل فیلم‌برداری و عکس‌برداری تهیه کنید. در ساخت هلی‌شات‌ها معمولا از ۴ ملخ، موتور و باتری استفاده می‌شود و با کمک یک ریموت کنترل قادر به پرواز دادن کوادکوپتر خواهید بود. ازآنجایی‌که موتور هر دستگاه به‌نوعی قلب آن شناخته می‌شود، تصمیم داریم در این مقاله به بررسی و معرفی قوی ترین موتور کوادکوپتر بپردازیم تا با آگاهی بیشتری یک کوادکوپتر حرفه‌ای خریداری کنید.

موتور براشلس چیست؟ قوی ترین موتور کوادکوپتر

موتور براشلس نوعی موتور الکترونیکی است که توسط آرمیچر و آهن‌ربای ثابت به حرکت درمی‌آید. موتورهای براشلس گشتاور بسیار بالایی دارند. به همین دلیل در انواع کواد کوپتر حرفه ای مانند کوادکوپتر مویک نیز از موتورهای براشلس استفاده می‌شود. قیمت موتور کوادکوپتر از نوع براشلس نیز معمولا گران‌تر از سایر انواع موتور پهباد است.

یکی دیگر از انواع موتور کوادکوپتر «براش» نام دارد. به یاد داشته باشید که موتور براشلس و براش هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. موتورهای براش ساختار بسیار ساده‌تر و عملکرد ضعیف‌تری نسبت به موتور براشلس دارند. در واقع، موتور براشلس را می‌توانیم نسل نوین موتور براش در نظر بگیریم. ازهمین‌رو هنگام خرید کوادکوپتر به این موضوع توجه داشته باشید که براش و براشلس با هم یکی نیستند و فقط تشابه اسمی بالایی دارند.

کوادکوپتر قدرتمند با موتور براشلس

تاریخچه موتور براشلس؛ قطعه‌ای با قدرت تقویت‌شده

تا دهه ۸۰ میلادی موتورهای قدیمی براش تنها گزینه پیش روی تولیدکنندگان بود. موتورهای براش توان تولید محدودی در حد چند وات دارند و از برس‌هایی برای انتقال نیروی محرکه به سایر اجزای پهباد استفاده می‌کنند. این برس‌ها بعد از مدت کوتاهی دچار اصطکاک می‌شود. توان تولید محدود و اصطکاک برس‌ها در موتور براش باعث شد که این قطعات از رده خارج شده و آرمیچر براشلس جایگزین آن شود. از جمله دلایل دیگر روی کار آمدن موتور براشلس کوادکوپتر به‌جای براش می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاهش سرعت موتور براش به دلیل وجود برس‌ها در طول زمان
  • هدر رفت بالای انرژی الکتریکی موتورهای براش
  • داغ شدن سریع موتور براش به‌دلیل طراحی غیرمهندسی

همه این دلایل باعث شده است که در بیشتر وسایل الکترونیکی از جمله کواد کوپتر دوربین دار از موتورهای براشلس استفاده شود. البته هنوز هم در برخی وسایل ساده الکترونیکی شاهد استفاده از موتور براش هستیم که قدرت پایین و عملکرد ضعیفی دارد.

یک پرواز فوق‌العاده با کوادکوپترهایی با موتور براشلس

نحوه عملکرد موتور براشلس کوادکوپتر

موتور براشلس کوادکوپتر مانند سایر موتورها در وسایل الکترونیکی باعث ایجاد نیروی محرکه و به حرکت درآمدن سایر اجزای دستگاه می‌شود. عملکرد موتور براشلس را می‌توانیم به موتور یک اتومبیل تشبیه کنیم که نیروی حرکتی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. موتور هلی شات با انتقال نیروی تولیدشده به ملخ‌ها باعث پرواز هلی شات می‌شود.

موتور پهباد از نوع براشلس سرعت و گشتاوری بسیار بالایی دارد و با ایجاد یک میدان مغناطیسی انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل می‌کند. ازآنجایی‌که موتور براشلس قوی ترین موتور کوادکوپتر شناخته می‌شود، پهبادهایی با این مدل موتور معمولا قیمت بالاتری دارند. ازهمین‌رو اگر به‌دنبال یک کواد کوپتر ارزان برای شروع کار یا تفریح و سرگرمی هستید، از سایر پرنده‌ها با موتور ضعیف‌تر نیز می‌توانید بیشترین استفاده را ببرید.

مزایای استفاده از قویترین موتور براشلس در هلی شات

موتور و آرمیچر براشلس با برخورداری از طراحی اصولی باعث کاهش هدر رفتن انرژی تولیدی می‌شود که این موضوع در وسایلی مانند کوادکوپتر و ماشین کنترلی بسیار مهم است. درواقع هرچقدر مصرف انرژی پایین‌تر باشد، زمان پرواز با کوادکوپتر بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر موتور براشلس نسبت به انواع موتور کوادکوپتر مانند براش و کورلس قدرت بالاتر، عملکرد بهتر و سرعت بیشتری دارد.

البته به یاد داشته باشید که حتی قوی ترین موتور کوادکوپتر مانند انواع موتور هلی شات به‌مرور زمان فرسوده شده و کارایی خود را از دست می‌دهد. در چنین مواقعی با خرید و تعویض قطعه می‌توانید دستگاهتان را مانند روز اول نو کنید. چنانچه قصد خرید قطعات کوادکوپتر ارزان را دارید، با دریافت مشورت از متخصصان پریماتوی این کار را انجام دهید.

انتخاب قوی‌ترین کوادکوپتر با موتور براشلس برای پرواز به اوج آسمان

موتور کورلس؛ جایگزین براشلس در پهبادهای ضعیف‌تر

حالا که دانستیم موتور براشلس چیست و قوی ترین موتور کوادکوپتر کدام است، بد نیست به معرفی یک موتور دیگر هم بپردازیم. موتور کورلس یکی دیگر از انواع موتور پهپاد است که قدرت کمتری نسبت به براشلس دارد. موتور کورلس را می‌توان سایز کوچک‌تر موتورهای براش در نظر گرفت. کورلس برخلاف موتور براشلس کوادکوپتر از برس برای انتقال نیرو استفاده نمی‌کند. معمولاً موتور کورلس برای تولید هلی‌شات‌هایی که ضعیف‌تر هستند، کاربرد دارند. یکی از دلایل استقبال شرکت‌های سازنده هلی‌شات از موتورهای کورلس در پرنده‌های کوچک، قیمت پایین این موتور است؛ اما همان‌طور که اشاره شد موتورهای کورلس به دلیل اندازه کوچک توان گشتاوری پایین‌تری دارند.

موتور کوادکوپتر حرفه‌ای معمولا از کدام نوع است؟

با اطمینان بالایی می‌توان گفت در بیشتر هلی‌شات‌های حرفه‌ای از موتور براشلس استفاده می‌شود. در حقیقت کوادکوپترهایی که در رده حرفه‌ای و برای پروازهای طولانی استفاده می‌شوند، حتماً بایستی از موتور براشلس استفاده کنند. ازآنجایی‌که موتور نقش حیاتی در عمر هلی‌شات دارد، حتماً بایستی پیش از خرید درباره آن اطلاع کسب کرد. معمولاً فروشندگان می‌توانند اطلاعات کافی درباره موتور و قدرت پروازی پرنده را در اختیار شما قرار دهند. از طریق تماس با شماره‌های مندرج در سایت می‌توانید از متخصصان پریماتوی مشورت تخصصی دریافت کرده و از میان انواع موتور کوادکوپتر بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

با مشورت متخصصان، بهترین کوادکوپتر با موتور قوی بخرید!

موتور براشلس با پیشرفت فناوری متولد شد و تحول شگفت‌انگیزی در صنعت تولید کوادکوپتر به ارمغان آورد. همان‌طورکه در این مقاله خواندیم از موتور براشلس می‌توان به‌عنوان قوی ترین موتور کوادکوپتر یاد کرد. بعد از براشلس، موتورهای کورلس و براش از معروف‌ترین انواع موتور پهپاد هستند که برای تولید هلی‌شات‌های ارزان‌تر و اقتصادی‌تر کاربرد دارند. چنانچه قصد خرید کوادکوپتر حرفه‌ای یا اسباب‌بازی دارید، پیشنهاد می‌کنیم از کارشناسان پریماتوی مشورت و راهنمایی تخصصی دریافت کنید و سپس محصول موردنظرتان را با قیمت مناسب و ضمانت اصل بودن کالا از ما بخرید.

به نظر شما قویترین موتور براشلس کدام است؟ نظرات و تجربه‌های خود را در زمینه استفاده از کوادکوپتر با ما و سایر خوانندگان مجله پریماتوی به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

موتور براشلس چیست؟

موتور براشلس یکی از محبوب‌ترین موتورهای استفاده‌شده در هلی شات است. این موتور به دلیل مصرف کم انرژی و تولید نیروی بالا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

موتور کورلس چیست؟

در دنیای هلی شات دو موتور براشلس و کورلوس بسیار معروف هستند. موتور کورلس قیمت پایین‌تری نسبت به موتورهای براشلس دارد و معمولا برای هلی‌شات‌های کوچک‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

از کجا می توان موتور براشلس را تهیه کرد؟

در فروشگاه تخصصی پریماتوی علاوه‌بر امکان خرید انواع هلی شات و کوادکوپتر امکان خرید انواع موتور هلی شات نیز فراهم شده است.

سوالات متداول

موتور براشلس چیست؟

موتور براشلس یکی از محبوبترین موتورهای استفاده شده در هلی شات است. این موتور به دلیل مصرف کم انرژی و تولید نیروی زیاد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

موتور کورلس چیست؟

در دنیای هلی شات دو موتور براشلس و کورلوس بسیار معروف هستند. موتور کورلس قیمت پایین تری نسبت به موتورهای براشلس دارد و معمولا برای هلی شات های کوچکتر مورد استفاده قرار میگیرند.

از کجا می توان موتور براشلس را تهیه کرد؟

در فروشگاه تخصصی پریماتوی علاوه بر امکان خرید انواع هلی شات و کوادکوپتر امکان خرید انواع موتور هلی شات نیز فراهم شده است.

دیدگاه‌ها ۶

    سیدشمس الدین جزایری پاسخ

    سلام وخسته نباشی آیا می‌شود برای روان تر شدن موتور براش لس کوادکوپتر آنرا روغن کاری کرد

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      خیر ، روغن کاری تاثیری در روان تر شدن موتور براشلس ندارد.
      پیروز باشید

    علی پاسخ

    سلام این موتور ها سه فاز هستند.ایا میشه کانکتور های زرد و قرمز را به جریان مثبت و مشکی را به جریان منفی وصل کرد؟ برای توان موتور هم از رسیور هلیکوپتر استفاده کنم.

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      خیر قربان ، این کار امکان پذیر نیست و موتور براشلس باید مستقیم به اسپیدکنترل وصل شود.
      پیروز باشید

    کوروش پاسخ

    سلام سال نو مبارک .
    ببخشید من مبتدی هستم می خوام پک آموزشی رو بخرم که ساخت کواتر رو آموزش ببینم

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر و سال نو شما هم مبارک باشه
      پیشنهاد میکنیم برای ساخت کوادکوپتر از کلاس های رباتیک سطح مبتدی شروع کنید که بتونید از پایه مفاهیم رو آموزش ببینید.
      پیروز باشید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟