فلایت کنترل چیست؟

هلی شات ها از انواع قطعات مختلف تشکیل شده اند. فلایت کنترل یکی از اجزای اصلی مولتی روترها به شمار می رود. این قطعه وظیفه کنترل پرنده در هنگام پرواز را بر عهده دارد. در این مقاله می خواهیم نگاهی به فلایت کنترل کواد کوپتر داشته باشیم و بیشتر با جزئیات این قطعه مهم آشنا شویم در ادامه مقاله همراه پریماتوی باشید.

فلایت کنترل، مهم ترین قطعه کوادکوپتر

فلایت کنترل یا flight controller را می توانیم مهمترین قطعه یک هلی شات دانست. در هنگام پرواز هلی شات به دلایل مختلفی ممکن است از مسیر حرکت خود خارج شود. قطعه ای که وظیفه کنترل پرواز هلی شات را بر عهده دارد، همان فلایت کنترل است. با پیشرفت علم الکترونیک، قطعه فلایت کنترل به کمک انواع سنسورها می تواند تعادل پرواز هلی شات را به خوبی حفظ کند.

نقش فلایت کنترل در هلی شات ها

معرفی ۳ نوع فلایت کنترل در هلی شات ها

فلایت کنترل کواد کوپتر حرفه ای را دسته بندی های متعددی دارند اما در یک تقسیم بندی کلی می توان فلایت کنترل را به ۳ دسته تقسیم کرد. در ادامه به معرفی این سه دسته می پردازیم.

فلایت کنترل های ساده و مبتدی برای اسباب بازی

فلایت کنترل های on board در رده ساده ترین فلایت کنترل ها به شمار می روند. معمولا این نوع فلایت کنترل بر روی هلی شات های اسباب بازی و مبتدی نصب می شود. نحوه کار این فلایت کنترل ها بسیار ساده است. این فلایت کنترل ها معمولا از ۱ الی ۳ ICU استفاده می کنند. این آی سی یو ها وظیفه تنظیم ارتفاع را بر عهده دارند. فلایت کنترل های ساده را نمی توان به سادگی تعمیر کرد. به همین علت در صورت خرابی معمولا تعویض می شوند. نکته دیگر درباره فلایت کنترل های ساده مربوط به قابلیت ست شدن آن ها است. فلایت کنترل ساده هر برند را فقط با همان سری از هلی شات ها قابلیت ست شدن دارد. در یک کلام می توانیم فلایت کنترل های ساده را برای هلی شات های ساده یا نیمه حرفه ای کاربردی بدانیم.

فلایت کنترل های نیمه حرفه ای، پیشرفته و قدرتمند

فلایت کنترل های نیمه حرفه ای از اجزای تشکیل دهنده مولتی روترهای نیمه حرفه ای و حرفه ای است. این نوع از فلایت کنترل ها برای موتورهای براشلس طراحی شده و ولتاژ تغذیه موتور به طور مستقیم از داخل فلایت کنترل عبور نمی کند. از رایج ترین فلایت کنترل های نیمه حرفه ای می توان به به فلایت QQ و KK اشاره کرد. فلایت کنترل های نیمه حرفه ای با دقت بیشتری می توانند پرواز مولتی روتر را کنترل کنند. برندهای معتبر دنیا مانند کوادکوپتر SjRC از این نوع فلایت کنترل برای هلی شات های خود استفاده می کنند.

فلایت کنترل و کاربرد آن در هلی شات

فلایت کنترل های حرفه ای، خلبان خودکار در خدمت شما است

فلایت کنترل حرفه ای امکانات بسیار پیشرفته تری دارند. این فلایت کنترل ها مجهز به سیستم کنترل پایدار و اتوپایلت می باشند. این نوع فلایت کنترل ها را فقط می توان در کوادکوپترهای حرفه ای برند های معتبر مانند کوادکوپتر dji مشاهده کرد. از برتری های محسوس فلایت کنترل های حرفه ای می توان به GPS، ثبیت ارتفاع و سنسور عدم برخورد به مانع اشاره کرد. قیمت فلایت کنترل های حرفه ای به خاطر وجود امکانات بالا و کیفیت ساخت نسبت به سایر فلایت های کنترل بالاتر است.

فلایت کنترل های مخصوص هلی شات های سرعتی

در تقسیم بندی فلایت کنترل کواد کوپتر می توانیم به یک دسته دیگر نیز اشاره کنیم. یک دسته از فلایت کنترل ها صرفا برای کوادکوپترهای سرعتی طراحی شده اند. از آنجا که در هلی شات های سرعتی پایداری اهمیت زیادی دارد، فلایت کنترل های سرعتی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. از رایج ترین مدل های فلایت کنترل می توان به فلایت کنترل CC3D و NAZE32 اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر محصولات جذاب و هیجان انگیز پریماتوی به صفحه خرید ماشین کنترلی مراجعه بفرمایید.

فلایت کنترل، تنظیم تعادل هلی شات در پرواز

تهیه فلایت کنترل به صورت جداگانه

یکی از کاربردهای فلایت کنترل کواد کوپتر پروژه های شخصی و دانشجویی است. برخی افراد ترجیح می دهند هلی شات های ساده را برای خود درست کنند. البته این کار چندان راحت نیست و به مقدار دانش فنی نیاز دارد. همان طور که در مقاله اشاره کردیم فلایت کنترل یکی از اجزای اصلی هلی شات به شمار می رود. برای خرید فلایت کنترل پیشنهاد می کنیم با توجه به نیازتان اقدام به تهیه فلایت کنترل کنید. معمولا هلی شات های ساده دست ساز امکانات زیادی ندارند و صرفا برای سرگرمی تهیه می شوند. به همین دلیل استفاده از یک فلایت کنترل ساده و ارزان قیمت نیز می تواند نیاز شما را برطرف کند.

چند نکته برای پرواز بهتر با هلی شات

کاربرد اصلی فلایت کنترل، کنترل هلی شات در طول پرواز است. به همین دلیل بد نیست چند نکته را برای انجام یک پرواز بهتر مرور کنیم. با رعایت این نکات می تواند پروازی لذت بخش را تجربه کرد.

۱- از محیط های شلوغ دوری کنید

معمولا در ابتدای پرواز دادن کوادکوپتر مهارت چندانی نداریم. در این شرایط بهترین کار تمرین در محیط های خلوت است. برای اولین پرواز ها می توان از فضای داخل منزل یا مکان های خلوت خارج شهر استفاده کرد. انجام تمرینات ابتدایی به ما کمک می کند تا تسلط بیشتری بر روی مولتی روتر پیدا کنیم. حتی اگر از محصولات حرفه ای مانند کوادکوپتر Syma یا DJI نیز استفاده می کنید، همیشه خطر برخورد و خرابی هلی شات وجود دارد.

فلایت کنترل در پرنده های تصویربردار

۲- از گزینه های ایمن استفاده کنید

اکثر هلی شات های حرفه ای از گزینه هایی مانند بازگشت به خانه بهره مند هستند. پیشنهاد می کنیم در هنگام پرواز این گزینه را فعال کنید. در این صورت زمانی که هلی شات از کنترل خارج شود، به نقطه ای که به عنوان خانه تعیین شده است، باز می گردد. به این ترتیب با استرس کمتری می توانیم هلی شات را پرواز دهیم.

۳- از حرکات هیجانی پرهیز کنید

پرواز اول کوادکوپتر فرصت مناسبی برای آزمون و خطاست. بهتر است در پروازهای ابتدایی کنترل خود را بر کوادکوپتر افزایش دهیم. انجام حرکات ناگهانی، رفت و برگشتی با سرعت بالا در پروازهای ابتدایی خطرناک است و امکان آسیب‌دیدگی هلی شات را بیشتر می‌کند.

فلایت کنترل چیست

فلایت کنترل، همه کاره هلی شات

در این مقاله به بررسی فلایت کنترل پرداختیم. همان طور که در مقاله نیز اشاره کردیم فلایت کنترل را می توان مغز متفکر مولتی روترهای پرنده در نظر گرفت. در انتهای مقاله نیز نکاتی را برای پرواز بهتر با هلی شات مرور کردیم. در پایان پیشنهاد می کنیم برای خرید هلی شات با شماره ۲۸۴۲۷۴۱۲-۰۲۱تماس حاصل کنید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سوالات متداول

فلایت کنترل چیست؟

فلایت کنترل در واقع قطعه‌ای است که وظیفه کنترل پرواز هلی شات را بر عهده دارد. این قطعه از تعداد زیادی سنسور تشکیل شده که در مقاله به طور کامل فلایت کنترل را بررسی کرده‌ایم.

انواع فلایت کنترل چیست؟

از انواع فلایت کنترل می توان به فلایت کنترل ساده، نیمه حرفه ای و حرفه ای اشاره کرد که هر کدام برای مدل های متفاوتی از هلی شات کاربرد دارد. در مقاله هر کدام از این مدل ها را بررسی کرده ایم.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟