سنسور الترا سونیک چه کاربردی در کوادکوپترها دارد؟

کوادکوپترها از سنسورهای مختلفی بهره می برند. در حقیقت زمانی که هلی شات را پرواز می دهیم، قطعات و سنسورهای متفاوتی پرواز را هدایت می کنند. تمامی قطعات هلی شات نقش مهمی دارند اما در بین همه آن ها یک سنسور ویژه وجود دارد. سنسور التراسونیک یکی از پیشرفته ترین سنسورهای موجود در هلی شات است. در این مقاله می خواهیم به بررسی سنسور الترا سونیک کوادکوپتر بپردازیم. در ادامه همراه پریماتوی باشید.

سنسور آلتراسونیک چیست و چه کاربردی دارد؟ از تایتانیک تا هلی شات

ایده ساخت سنسور آلتراسونیک به ماجرای تاریخی غرق شدن تایتانیک برمی گردد. مهندسان با مشاهده فاجعه تایتانیک در پی یک سیستم اعلام خطر می گشتند. این سیستم باید به گونه ای طراحی می شد تا در زمانی که کاپیتان کشی قادر به دیدن جلو خود نبود، او را از موانع پیش رو با خبر کند. در سال ۱۹۱۲ این سنسور ساخته شد. مهندس ریچارستون با الهام از طبیعت دست به ساخت این سنسور زد. به تدریج این سنسور نیز بر روی مولتی روترها نصب شد و کسانی که به دنبال خرید کواد کوپتر بودند، از قابلیت آلتراسونیک استقبال کردند.

کاربرد سنسور الترا سونیک در هلی شات

وقتی خفاش ها الهام بخش می شوند

ریچارستون سنسور آلتراسونیک را با الهام از شیوه مسیریابی خفاش ها ساخت. خفاش ها ضعیف ترین بینایی را دارند و نمی توانند موانع پیش روی خود را تشخیص دهند. از طرف دیگر محل زندگی اکثر خفاش ها در داخل غارها و مکان های تاریک است. خفاش ها برای مکان یابی از امواج فراصوت استفاده می کنند. آن ها در هنگام پرواز امواج فراصوت به بیرون ارسال می کنند و بازتاب این امواج را دریافت می کنند. با تجزیه و تحلیلی که در مغز خفاش صورت می گیرد، خفاش می تواند بدون برخورد با موانع به پرواز خود ادامه دهد.

سنسور التراسونیک چگونه عمل می کند؟

سنسور التراسونیک دقیقا مانند سیستم مکان یابی خفاش عمل می کند. این سنسور با ارسال مداوم سیگنال و بازتاب آن از وجود انواع مانع در مسیر مشخص می شود اما کاربرد سنسور التراسونیک به همین جا ختم نمی شود.

سنسور الترا سونیک کوادکوپتر و هلی شات

سنسور التراسونیک در چه صنایعی کاربرد دارد؟

همان طور که اشاره کردیم صنعت دریایی اولین صنعتی بود که در کشتی ها از سنسور التراسونیک استفاده می کرد. بعدها کاربرد این سنسور به سایر صنایع نیز راه پیدا کرد. صنعت هوایی برای جلوگیری از برخورد هواپیماها به یکدیگر از سنسور التراسونیک در انواع هوایپما ها و هلی کوپترها استفاده می کند. جالب است بدانید در علومی مانند هواشناسی نیز از سنسور التراسونیک استفاده می شود.

سنسور التراسونیک در کوادکوپترها چه کاربردی دارد؟

اگر تجربه پرواز دادن یک هلی شات را داشته باشید، با سختی های کنترل این پرنده آهنی آشنا هستید. یکی از مشکلات رایج هلی شات ها برخورد به موانع مختلف است. این برخورد خصوصا برای کسانی که اولین پروازهای خود را با هلی شات انجام می دهند، بیشتر اتفاق می افتد. با استفاده از سنسور التراسونیک می توان جلو برخورد هلی شات به موانع پیش رو را گرفت. این سنسور به طور اتوماتیک عمل می کند و در صورت مشاهده مانع توسط امواج مسیر کوادکوپتر را تغییر می دهد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با مولتی روترهای جذاب پریماتوی به صفحه کوادکوپتر Syma مراجعه بفرمایید.

سنسور التراسونیک

آیا همه هلی شات ها از سنسور التراسونیک برخوردار هستند؟

در حال حاضر اکثر کوادکوپترهای حرفه ای از سنسور التراسونیک استفاده می کنند. در حقیقت با توجه به گسترش استفاده از هلی شات ها در بین کاربران مختلف، شرکت های سازنده به فکر بیشتر مجهز کردن این پرنده های آهنی افتاده اند. در حال حاضر اکثر هلی شات های پریماتوی از سنسور التراسونیک برخوردار هستند. شما میتوانید پیش از خرید اطلاعات لازم درباره این سنسور را از فروشنده کسب کنید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با انواع پرنده های دوربین دار به صفحه کواد کوپتر دوربین دار مراجعه بفرمایید.

چه سنسورهای دیگری در هلی شات استفاده می شود؟

حال که با سنسور التراسونیک آشنا شدیم، می خواهیم نگاهی به سایر سنسورهای کوادکوپتر نیز داشته باشیم. در ادامه چند سنسور مهم که تاثیر مستقیمی بر عملکرد کوادکوپتر دارند را بررسی می کنیم.

ژیروسکوپ؛ حفط تعادل پهباد

همه هلی شات ها از سنسور ژیروسکوپ استفاده می کنند. این سنسور اطلاعات مربوط به تغییر زاویه را در اختیار درایوهای کنترل کننده می گذارد. به این ترتیب سرعت چرخش موتور بر اساس دیتای واقعی تنظیم می شود. اهمیت این سنسور خصوصا در زمان چرخش ها بیشتر می شود. کار کرد اصلی سنسور ژیروسکوپ حفط تعادل هلی شات در طول مدت پرواز است. برای آشنایی بیشتر با این سنسور می توانید به صفحه کوادکوپتر f11 pro مراجعه بفرمایید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با انواع برندهای هلی شات به صفحه کوادکوپتر WLtoys مراجعه بفرمایید.

کاربرد سنسور الترا سونیک کوادکوپتر

سنسور بارومتر؛ اندازه گیری ارتفاع پرنده از سطح دریا

ارتفاع پرواز در هلی شات اهمیت زیادی دارد. سنسور بارومتر وظیفه اندازه گیری و ثابت نگه داشتن ارتفاع پرواز کوادکوپتر را بر عهده دارد. بارومتر تغییرات ارتفاع را از طریق اندازه گیری فشار هوا محاسبه می کند. با ارسال و دریافت مداوم این اطلاعات و پردازش آن ها توسط سیستم مرکزی هلی شات امکان حفظ ارتفاع میسر می شود.

سنسور جی پی اس، مسیریابی درست

یکی دیگر از سنسورهای مهم هلی شات ها، جی پی اس است. تراشه جی پی اس به کمک اطلاعات ماهواره ای به مسیر یابی درست کوادکوپتر کمک می کند. از طرف دیگر با کمک این سنسور می توان نقطه فرود هلی شات را مشخص کرد. به این ترتیب در صورتی که در طول پرواز اتفاقی بیفتد هلی شات به نقطه ای که به عنوان نقطه خانه مشخص شده است باز می گردد.

سنسور الترا سونیک در هلی شات

هلی شات، پرنده هایی که همه چیز را کنترل می کنند

کوادکوپترها در ابتدا کاربرد نظامی داشتند اما در حال حاضر از هلی شات ها برای تفریح استفاده می شود. در این مقاله سعی کردیم سنسور التراسونیک هلی شات ها را به طور کامل بررسی کنیم. همچنین برخی دیگر از سنسورهای مهم کوادکوپترها را نیز خلاصه وار مرور کردیم. در پایان از شما دعوت می کنیم برای خرید انواع هلی شات با شماره های اعلام شده در سایت پریماتوی تماس حاصل کنید. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی پاسخگوی سوالات شما هستند.

دیدگاه‌ها ۰

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟