راهنمای خرید هلی شات و کوادکوپتر

کوادکوپترها از پرطرفدارترین سرگرمی های دنیا هستند. تنوع هلی شات ها موجود در بازار ایران کار انتخاب یک کوادکوپتر مناسب را سخت کرده است. در حال حاضر می توان انواع کوادکوپترهای دوربین دار، نیمه حرفه ای و حرفه ای را به سادگی تهیه کرد. اما بهتر است هر کسی با توجه به نیاز خودش اقدام به خرید هلی شات کند. با توجه به سوالاتی زیادی که از کاربران و همراهان همیشگی پریماتوی داشتیم، تصمیم به تهیه راهنمای خرید هلی شات و کوادکوپتر گرفتیم. در ادامه این راهنما همراه پریماتوی باشید.

 چه تفاوتی میان هلی شات و کوادکوپتر وجود دارد؟

بهتر است همین ابتدا تکلیف خودمان را با دو واژه هلی شات و کوادکوپتر روشن کنیم. در بازار مولی روترهای پرنده، این اصطلاح بسیار به جای یکدیگر به کار می رود. اما یک تفاوت اصلی میان کوادکوپتر و هلی شات وجود دارد. به هر مولتی روتر پرنده ای که چهار موتور دارد می توان کوادکوپتر گفت ولی هلی شات تنها شامل پرنده های تصویر بردار است. بنابراین دوربین دار بودن یک پرنده مشخص کننده نوع مولتی روتر است. البته با توجه به گسترش هر دو کلمه، استفاده از آن ها به جای یکدیگر اشتباه نیست.

راهنمای خرید کوادکوپتر

بررسی ۳ دسته هلی شات، از اسباب بازی های کوچک تا پرنده های تیزپا

کوادکوپتر ها را می توان بر اساس معیارهای مختلف تقسیم بندی کرد. اندازه، قدرت یا برد هلی شات معمولا از رایج ترین تقسیم بندی های موجود درباره کوادکوپترها است. اما برای خرید هلی شات بهتر است معیارهای دیگری را در نظر بگیریم. بر اساس معیارهای خرید یعنی قیمت و کاربردی بودن هلی شات می توانیم آن ها را به ۳ دسته تقسیم کنیم.

هلی شات اسباب بازی، کوچک و سبک

اولین دسته از کوادکوپترها، هلی شات های اسباب بازی است. این هلی شات ها وزن کمی دارند. امکانات کوادکوپترهای هابی و سرگرمی نیز در مقایسه با سایر مدل ها بسیار کمتر است. همین امکانات کمتر باعث شده که قیمت کوادکوپترهای اسباب بازی در مقایسه با سایر هلی شات ها کمتر باشد. از برندهای تولید کننده هلی شات های اسباب بازی می توانیم به کوادکوپترهای سایما اشاره کنیم. کاربرد اصلی هلی شات های اسباب بازی سرگرمی و پرواز در محیط های بسیار کنترل شده مانند خانه ها است.

راهنمای خرید کوادکوپتر

هلی شات های نیمه حرفه ای، جایی میان سرگرمی و پرواز های حرفه ای

دسته دوم هلی شات را کوادکوپترهای نیمه حرفه ای تشکیل می دهد. این هلی شات ها میان کوادکوپترهای مبتدی (سرگرمی) و هلی شات های حرفه ای قرار دارند. برخی کوادکوپترهای نیمه حرفه ای دوربین دارند و برخی دیگر بدون قابلیت فیلم برداری هستند. این هلی شات ها امکانات بیشتری را در مقایسه با کوادکوپترهای مبتدی در اختیار کاربران قرار می دهند. از جمله هلی شات های نیمه حرفه ای می توانیم به کوادکوپترهای F84 ، X41Wf و H68 اشاره کنیم. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده انواع لوازم جانبی به صفحه خرید رادیو کنترل کواد کوپتر مراجعه بفرمایید.

کوادکوپترهای حرفه ای، اوج خلاقیت، فناوری و قدرت

کوادکوپترهای حرفه ای پیشرفته ترین نوع هلی شات ها به شمار می آیند. همان طور که از نام آن ها مشخص است، این هلی شات ها برای کارهای حرفه ای طراحی شده اند. هلی شات عروسی در این دسته قرار می گیرد. سیستم های پیشرفته پروازی، برد بالا، امکان مانورهای هوایی و قدرت زیاد موتور از جمله خصوصیات این دسته از کوادکوپترها است. از جمله هلی شات های حرفه ای می توان به کواد کوپتر سایما اشاره کرد.

راهنمای خرید کوادکوپتر، نکاتی که نباید فراموش کنید

تا اینجا انواع مختلف کوادکوپتر را بررسی کردیم اما آیا صرفا با توجه به نوع هلی شات می توان دست به خرید زد؟ برای خرید یک هلی شات مناسب باید معیارهای مختلفی را در نظر گرفت. در ادامه مهمترین معیارهای خرید هلی شات را بررسی می کنیم.

راهنمای خرید بهترین هلی شات

۱- برند سازنده، مشخص کننده هویت هلی شات

کمپانی های کمی در دنیا اقدام به تولید هلی شات می کنند. معمولا هرکدام از این برندها به یک ویژگی مشهور هستند. برای مثال برند های DJI ، JJRC ، SjRC ، MJX به ساخت کوادکوپترهای بسیار با کیفیت مشهور هستند. برند سازنده هلی شات را می توانیم شناسنامه کوادکوپتر در نظر بگیریم. بنابراین اولین فاکتور در راهنمای خرید هلی شات توجه به برند آن است.

۲- دوربین، جذابیت فیلم برداری در اوج آسمان

معمولا یکی از انگیزه های خرید هلی شات، تصویربرداری و فیلم برداری هوایی است. هلی شات های بسیار زیادی امکان فیلم برداری را به کاربران می دهند. در این میان باید به قدرت دوربین و گیمبال توجه کنیم. یک هلی شات فیلم برداری باید حتما از گیمبال برخوردار باشد. گیمبال کمک می کند که هلی شات تصاویر را بدون افت کیفیت ثبت و ضبط کند. از بهترین محصولات مولتی روترها که کیفیت تصویربرداری بالایی نیز دارند، می توانیم به کوادکوپتر SjRC اشاره کنیم.

۳- زمان پرواز، ماندن میان ابرها

یکی دیگر از سوالاتی که باید به آن پاسخ دهیم، مدت زمان پرواز است. هلی شات بسته به وزن و قدرت باتری خود می تواند برای دقایق محدودی پرواز کند. بنابراین اگر مدت زمان پروازی برای شما مهم است، باید به سراغ هلی شات با قدرت باتری بیشتر و زمان پرواز طولانی تر بگردید. همچنین بهتر است از فروشنده اطلاعات دقیقی دراین باره که برد هلی شات چقدر است بگیرید تا خرید دقیق‌تری داشته باشید.

نکات خرید هلی شات

۴- GPS و سنسور بازگشت به خانه ، ۲ سنسور مهم هلی شات ها

هلی شات ها از سنسورهای مختلفی پشتیبانی می کنند. در حقیقت بسته به مدل هلی شات ممکن است امکانات متنوعی بر روی آن نصب شده باشد. اما بهتر است هلی شات حتما از دو سنسور جی پی اس و بازگشت به خانه پشتیبانی کند. این ۲ قابلیت به کاربر کمک می کند بهتر هلی شات را کنترل و هدایت کند. برای مثال در زمانی که هلی شات از کنترل خارج شود به کمک سنسور بازگشت به خانه می توان پرنده را در مکان مشخصی فرود آورد.

۵- خدمات پس از فروش ، پاشنه آشیل خرید هلی شات

یکی از مهمترین نکات خرید هلی شات، توجه به خدمات پس از فروش است. از آنجا که در صورت خرابی هلی شات نمی توان به راحتی آن را تعمیر کرد، حتما به خدمات پس از فروش توجه کنید. در فروشگاه پریماتوی، تمامی محصولات با خدمات پس از فروش کامل ارائه می شوند.

در خرید هلی شات به چه نکاتی دقت کنیم

خرید بهترین هلی شات ها از بهترین برندها در پریماتوی

در راهنمای خرید هلی شات نکات مختلفی را بررسی کردیم. انواع هلی شات ها به همراه قابلیت های مختلف را مورد بررسی قرار دادیم و نکات مهم در خرید یک کوادکوپتر مناسب را با یکدیگر مرور کردیم. در انتهای مقاله می توانیم از کوادکوپترهای DJI ، JJRC ، SjRC ، MJX به عنوان بهترین مولتی روترهای موجود در بازار ایران نام ببریم. پیشنهاد می کنیم برای خرید هلی شات مناسب با ۲۸۴۲۷۴۱۲-۰۲۱ حاصل کنید. همکاران ما در پریماتوی پاسخگوی سوالات شما هستند.

سوالات متداول

در خرید هلی شات به چه نکاتی دقت کنیم؟

در هنگام خرید هلی شات باید به نکات مختلفی مثل برند، برد پروازی، کیفیت تصاویر و خدمات پس از فروش دقت کنیم. در این مقاله راهنمای کاملی برای خرید انواع هلی شات و کوادکوپتر ارائه می کنیم.

از کجا می توانیم بهترین هلی شات را تهیه کنیم؟

در فروشگاه تخصصی پریماتوی امکان تهیه انواع هلی شات از بهترین برندها و با مناسب ترین قیمت ها را فراهم کرده ایم. همچنین در صورت تمایل می توانید با شماره تلفن 28427412-021 تماس حاصل کنید و از مشورت رایگان همکاران ما بهره مند شوید.

خرید از فروشگاه تخصصی پریماتوی چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مزایای خرید از فروشگاه تخصصی پریماتوی امکان بهره مندی از خدمات پس از فروش است. تمامی محصولات پریماتوی با تضمین اصالت کالا و خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می شوند. از طرف دیگر پشتیبانی دائمی قطعات نیز یکی دیگر از ویژگی های مثبت خرید از پریماتوی است که در کمتر فروشگاهی می توان آن را پیدا کرد.

دیدگاه‌ها ۲

    سعید ارانی پاسخ

    خیلی عالی و کامل بود. مرسی
    من برای سرگرمی پسرم قصد خرید دارم. قیمت هلی شات از چقدر شروع میشه؟ یه محصول متوسطی که جنسش خوب باشه

      primatoy پاسخ

      سلام سعید عزیز
      خوشحالیم که این مطلب براتون کامل و مفید بوده. بازه قیمتی هلی شات گسترده است و به همین خاطر بیش از هرچیز به انتظار شما از کاربرد آن برمی‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده محصولات و آشنایی با قیمت‌ها سری به فروشگاه پریماتوی بزنید و یا با تیم پشتیبانی با شماره ۰۹۰۳۱۵۴۲۳۲۴ تماس بگیرید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟