راهنمای خرید ماشین کنترلی – معرفی بهترین ماشین کنترلی ایرانی و خارجی

ماشین‌های اسباب بازی همیشه و برای همه سنین جذابیت خاص خود را دارند؛ حالا فرض کنید یک ماشین کنترلی پیشرفته که دقیقا نسخه کوچک‌شده یک ماشین واقعی است را داشته باشید! بهترین ماشین کنترلی‌ها در سراسر جهان به همین شکل هستند و خوشبختانه در سال‌های گذشته، انواع گوناگونی از همین ماشین‌ها وارد بازار ایران شده است. تنوع این ماشین‌ها به‌قدری بالا است که هنگام خرید و مواجه با برندهای مختلف سؤالات گوناگونی در ذهن خریداران شکل می‌گیرد؛ به همین دلیل در این مقاله پریماتوی به راهنمای خرید ماشین کنترلی می‌پردازیم.

این راهنما در خرید بهترین ماشین کنترلی به شما کمک بزرگی می‌کند. در این راهنمای خرید ابتدا انواع ماشین کنترلی و ویژگی‌های آن‌ها را معرفی می‌کنیم؛ سپس به معرفی بهترین برندهای ماشین کنترلی در سراسر دنیا و بررسی نکات مهم هنگام خرید می‌پردازیم. اگر شما هم جزو شیفتگان بازی با ماشین‌های کنترلی حرفه‌ای هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پیش از خرید بهترین ماشین کنترلی، انواع آن را بشناسید

وقتی به سراغ خرید ماشین کنترلی می‌رویم، انتخاب‌های متنوعی داریم. ماشین‌های کنترلی بر اساس برند، نوع مصرف سوخت و کاربرد به انواع گوناگونی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ برای مثال می‌توان از ماشین کنترلی‌های آفرود، آنرود، باگی، باگی آفرود، تراک و دیریفت در لیست بهترین ماشین کنترلی جهان نام برد. در ادامه راهنمای خرید ماشین کنترلی به بررسی انواع گوناگون این محصول می‌پردازیم.

انواع ماشین کنترلی بر اساس نوع سوخت؛ بهترین ماشین کنترلی دنیا کدام است؟

بهترین ماشین کنترلی در جهان را بر اساس مصرف سوخت می‌توانیم به دو نوع الکتریکی و سوختی تقسیم‌بندی کنیم. ماشین‌های کنترلی الکتریکی با باتری کار می‌کنند و باتری این نوع ماشین‌ها به دو دسته پلیمری و لیتیوم تقسیم‌بندی می‌شوند. ماشین کنترلی سوختی نیز از بنزین یا نیترو برای حرکت استفاده می‌کند. منظور از نیترو ترکیب نیترو متان، اتانول و روغن کرچک برای به حرکت درآوردن موتور است.

این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت ماشین کنترلی حرفه ای از هر دو نوع الکتریکی و سوختی، به برند و کشور سازنده آن بستگی دارد. معمولا بهترین ماشین کنترلی ایرانی، قیمت مناسب‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. هرکدام از این دو دسته ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در ادامه مزایا و معایب هر کدام را بررسی می‌کنیم.

ماشین کنترلی بنزینی

مزایا و معایب ماشین‌های الکترونیکی؛ هزینه پایین در کنار کارایی بالا

مزیت اصلی ماشین‌های الکترونیکی سهولت استفاده از آن‌ها است. این ماشین‌ها صرفاً به ۱ یا ۲ باتری برای حرکت نیاز دارند. سایر مزایای ماشین‌های کنترلی الکترونیکی را به‌صوررت فهرست‌وار بررسی می‌کنیم:

  • هزینه نگهداری این ماشین‌ها به دلیل استفاده از باتری بسیار پایین است.
  • ماشین‌های الکتریکی بازدهی بیشتری به نسبت ماشین‌های سوختی دارند.
  • استفاده از ماشین‌های الکتریکی نیازی به دردسرهای تعویض سوخت ندارد.

در کنار این مزایا، ماشین‌های کنترلی الکترونیکی یک ضعف بزرگ دارند؛ این ماشین‌ها نسبت به ماشین‌های سوختی Drive Time یا مدت‌زمان حرکت کمتری دارند؛ بااین‌حال گزینه مناسبی به عنوان بهترین ماشین کنترلی آفرود هستند. در ادامه مزیت‌ها و معایب ماشین کنترلی سوختی را نیز بررسی می‌کنیم.

بررسی مزایا و معایب ماشین سوختی کنترلی؛ سرعت بالا و قدرت تمام‌نشدنی

ماشین‌های کنترلی سوختی برای کسانی مناسب است که علاقه فراوانی به ماشین‌های رالی دارند. این ماشین‌ها قدرت و سرعت بیشتری از ماشین‌های الکترونیکی دارند. مزیت‌های ماشین‌های سوختی را در زیر مشاهده می‌کنید؛ مزایایی که این نوع ماشین‌های کنترلی را به بهترین ماشین کنترلی در جهان تبدیل می‌کند!

  • ماشین‌های سوختی به دلیل استفاده از بنزین یا نیترو، در تمام طول مدت رانندگی قدرت یکسانی دارند. معمولاً در مسیرهای طولانی نیز قدرت ماشین دچار افت نمی‌شود.
  • این ماشین‌ها برای علاقه‌مندان به رالی، به دلیل صدای موتور و دود واقعی، حس شرکت در یک مسابقه رالی را منتقل می‌کنند.
  • گیربکس و کمک‌فنرهای قدرتمند توان ماشین‌های سوختی را بالاتر می‌برد.

تنها عیب ماشین‌های سوختی، استهلاک و قیمت بالای آن‌ها است؛ البته می‌توانید در فروشگاه primatoy بهترین ماشین کنترلی دنیا را با کمترین قیمت خریداری کنید. پس از بررسی بهترین ماشین کنترلی‌های بنزینی، به سراغ انواع دیگر ماشین‌های کنترلی می‌رویم.

مسابقه ماشین‌های کنترلی سوختی

انواع بهترین ماشین کنترلی بر اساس تعداد دیفرانسیل

بررسی تعداد دیفرانسیل در راهنمای خرید ماشین کنترلی اهمیت فراوانی دارد. هرچقدر تعداد و قدرت دیفرانسیل ماشین کنترلی بیشتر باشد، در حرکات ناگهانی و مانور ماشین اثر بیشتری دارد. ماشین‌های کنترلی به‌‌طورکلی به دو دسته تک‌دیفرانسیل و دو‌دیفرانسیل تقسیم‌بندی می‌شوند؛ بنابراین اگر قدرت مانور ماشین برای شما اهمیت دارد، حتماً به تعداد دیفرانسیل آن توجه داشته باشید.

تقسیم‌بندی بهترین ماشین کنترلی ایرانی و خارجی براساس کلاس کاری

بهترین ماشین کنترلی ایرانی و خارجی براساس کلاس کاری در دو دسته کلی آفرود و آنرود جای می‌گیرند. این تقسیم‌بندی در خصوص اتومبیل‌های واقعی نیز مصداق دارد. ماشین کنترلی آفرود برای حرکت در جاده‌های خارج از شهر و تپه‌ها طراحی‌شده است. معمولاً در ماشین‌های آفرود از کمک‌فنر و لاستیک‌های بسیار قدرتمندی استفاده می‌شود. به دلیل داشتن این ویژگی‌ها و طراحی خاص، ماشین کنترلی‌های آفرود برای حرکت روی تپه و حتی پرش‌های بلند بسیار عالی هستند؛ به‌همین‌دلیل قیمت ماشین کنترلی افرود نیز معمولا کمی گران‌تر از نمونه‌های معمولی ماشین کنترلی است.

انواع ماشین کنترلی آنرود برای حرکت روی جاده‌های صاف طراحی‌شده‌اند. ماشین کنترلی آنرود معمولاً سرعت بالاتری از ماشین کنترلی آفرود دارد؛ اما به دلیل کمک‌فنرهای ضعیف‌‌تر، توان این ماشین‌ها کمتر است، با‌این‌حال، ماشین‌های آنرود همچنان در دسته بهترین ماشین کنترلی‌ها قرار می‌گیرند.

خرید ماشین کنترلی آفرود به دلیل قدرت حرکت بالا

معرفی سایر انواع بهترین ماشین کنترلی در ایران و سایر کشورها

در ادامه راهنمای خرید ماشین کنترلی به سراغ سایر مدل‌های این وسیله هیجان‌انگیز می‌رویم. تقریباً همه ماشین‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم در دسته آفرود یا آنرود قرار می‌گیرند.

ماشین کنترلی باگی؛ آماده برای سرعت بالا

ماشین کنترلی باگی در دسته اتومبیل‌های کنترلی آفرود قرار می‌گیرد. معمولاً باگی‌ها بسیار کشیده طراحی می‌شوند. این طراحی کشیده در کنار لاستیک ‌های کم قطر و شاسی ‌کوتاه مناسب سرعت است. از ماشین کنترلی باگی می‌توان در جاده‌ های صاف و ساحلی استفاده کرد.

خرید ماشین کنترلی باگی به دلیل سرعت بالا

ماشین کنترلی باگی آفرود؛ سرعت و قدرت در کنار یکدیگر

باگی آفرودها از جمله ماشین کنترلی‌هایی هستند که توان ماشین‌های آفرود و سرعت آنرودها را باهم دارند. طراحی این ماشین‌ها به‌گونه‌ای است که ماشین علاوه بر سرعت بالا، توان حرکت روی جاده‌های مختلف و حتی سنگلاخی را نیز داشته باشد. به جرات این نوع از ماشین های آفرود را باید به عنوان بهترین ماشین کنترلی آفرود نیز معرفی کرد.

ماشین کنترلی تراک؛ حرکت روی هر جاده‌ای

ماشین کنترلی ‌های تراک شاسی بسیار بلندی دارند. این شاسی ‌بلند به این ماشین‌ها اجازه می‌دهد تا در هر مسیری حرکت کنند. اگر به دریفت علاقه دارید این نوع از ماشین کنترلی ها انتخاب مناسبی هستند.

ماشین کنترلی دریفت، انجام حرکات نمایشی در مسیرهای صاف

انجام حرکات نمایشی فقط به کمک ماشین کنترلی دریفت صورت می‌گیرد. به دلیل طراحی خاص و کمک ‌فنرهای قدرتمند این ماشین با آن می‌توانید در سطوح صاف همه حرکات نمایشی را انجام دهید. معمولاً در مسابقات از این ماشین‌ها استفاده می‌شود.

بین این‌ همه انتخاب، بهترین ماشین کنترلی کدام است؟

برای داشتن یک خرید عالی بر‌اساس راهنمای خرید ماشین کنترلی ابتدا به نیاز و انتظارات خود توجه کنید. همان‌‌طور که در این مقاله هم بررسی کردیم انواع مختلفی از ماشین‌های کنترلی وجود دارد؛ بنابراین پیش از خرید بهترین ماشین کنترلی حتماً انتظارات و بودجه خود را مشخص کنید. اگر اولین بار است که می‌خواهید ماشین کنترلی بخرید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ ماشین کنترلی الکترونیکی بروید. در ادامه چند نکته و راهنمایی دیگر در خرید ماشین کنترلی را بررسی می‌کنیم.

مهم‌ترین نکات برای خرید بهترین ماشین کنترلی

اگر بخواهیم به مهم‌ترین نکات راهنمای خرید ماشین کنترلی اشاره‌کنیم، باید از برد، موتور و وزن ماشین صحبت کنیم. در خرید ماشین‌های الکترونیکی به برد کنترلی ماشین توجه کنید؛ در برخی از برندها برد کنترلی ماشین چندان بالا نیست. همچنین اگر قصد درایو حرفه‌ای دارید، حتماً از فروشنده قدرت موتور و وزن ماشین را سؤال کنید. برخی ماشین‌ها به دلیل وزن بالا فقط برای مسیرهای خاصی مثل جاده یا بیابان قابل‌‌استفاده هستند. همچنین بهتر است از فروشگاهی خرید کنید که خدمات پس از فروش مناسبی به شما ارائه کند.

معرفی بهترین برندهای ماشین کنترلی ایرانی و خارجی

در پایان مقاله راهنمای خرید ماشین کنترلی قصد داریم چند مورد از بهترین برندهای سازنده ماشین کنترلی در دنیا را معرفی کنیم. البته همان‌طور که تاکید کردیم بهتر است به ‌جای تأکید بر برندها بر اساس نیاز خودتان دست به انتخاب بزنید؛ چراکه کیفیت و قدرت ماشین‌های تولید این برندها مشابه یکدیگر است. از جمله بهترین برندهای تولیدکننده ماشین کنترلی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بی اس دی (BSD)
  • اچ بی ایکس (HBX)
  • دبلیو ال تویز (WLtoys)
  • تراکزاس (TRAXXAS)
  • اچ پی آی (HPI)
  • تامیا (Tamiya)
  • دریفت (DRIFT)

همه این برندها در سطح جهانی شناخته‌شده هستند و بهترین ماشین کنترلی در جهان را تولید می‌کنند. مهم‌تر از توجه به برند، توجه به هدف شما از خرید ماشین کنترلی است. با مشخص کردن هدف خود از خرید، بهترین ماشین کنترلی را بسیار راحت‌‌تر انتخاب خواهید کرد.

BSD؛ بهترین برند ماشین کنترلی در جهان

بهترین ماشین کنترلی در ایران را از پریماتوی بخرید

مهم‌ترین نکته در راهنمای خرید ماشین کنترلی، توجه به هدف استفاده از ماشین‌های کنترلی است. اگر قصد شرکت در مسابقات حرفه‌ای ماشین‌های کنترلی را دارید، ماشین‌های کنترلی با سوخت بنزین بهترین انتخاب برای شما هستند. اگر هدف شما فقط سرگرمی است، بهترین ماشین کنترلی الکتریکی این قابلیت را دارد. بااین‌حال برای این که انتخاب بهتری داشته باشید، به بخش فروشگاهی سایت سر بزنید و محصولات متنوع پریماتوی را با هم مقایسه کنید. در این فروشگاه انواع ماشین کنترلی دوربین‌دار، دریفت، صخره‌نورد و آفرود با بهترین قیمت قابل‌خریداری هستند.

سوالات متداول

چگونه بهترین ماشین کنترلی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک ماشین کنترلی خوب و مناسب باید به بودجه و نوع ماشین کنترلی توجه کرد. در این مقاله یک راهنمای کامل برای خرید ماشین کنترلی ارائه می کنیم.

چه ماشین کنترلی هایی در بازار وجود دارد؟

ماشین کنترلی ها را می توان بر اساس معیارهایی مثل نیروی محرکه و کلاس کاری به چندین دسته تقسیم کرد. معمولا در بازار ایران ماشین های الکترونیکی، بنزینی، ماشین کنترلی آفرود و سرعتی بیشتر بین کاربران شناخته شده هستند. برای آشنایی با مشخصات این ماشین کنترلی ها پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

از کجا می توان بهترین ماشین کنترلی ها را تهیه کرد؟

برای تهیه و خرید بهترین ماشین کنترلی در ایران و جهان می توانید به صفحه ماشین کنترلی مراجعه بفرمایید. همچنین برای مشورت با کارشناسان پریماتوی با شماره 28427412-021 تماس حاصل کنید.

دیدگاه‌ها ۲

    ناشناس پاسخ

    خیلی خوب

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      خوشحالیم ک رضایت داشتید.
      پیروز باشید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟