راهنمای خرید باتری برای کوادکوپتر و هلی شات

مهم‌ترین قطعه در کوادکوپتر باتری است که منبع تامین انرژی نیز محسوب می‌شود. به زبانی ساده‌تر عملکرد کلی پهباد به باتری آن بستگی دارد. برای مثال زمانی که ملخک‌ها شروع به کار می‌کنند و اتصال رادیویی فعال می‌شود، باتری انرژی موردنیاز این فعالیت‌ها را تامین کرده است. به‌همین‌خاطر زمانی که باتری پهپاد دچار ایراد یا خرابی شود، هلی شات عملا بی‌استفاده خواهد شد.

در این زمان شما نیاز به یک باتری جدید دارید، اما باتری مناسب برای هلی شات چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید فاکتورهای بسیاری از جمله ولتاژ باتری و کیفیت آن را بررسی کنید. البته برای خرید باطری پهباد سه فاکتور دیگر وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بررسی میزان ولتاژ باتری؛ پیش نیاز انتخاب باتری پهپاد

اولین اقدامی که باید برای خرید باتری هلی شات انجام دهید، بررسی میزان ولتاژ باتری است. شرکت‌های سازنده بر اساس نوع فرستنده رادیویی و تعداد ملخک‌ها میزان ولتاژ باتری را مشخص می‌کنند. به‌همین‌خاطر شما نیز ابتدا باید ولتاژ باتری فعلی را تشخیص دهید و باتوجه‌به آن یک باتری جدید خریداری کنید. اگر ولتاژ باتری پهپاد مناسب با باتری فعلی انتخاب شود، مشکلی رخ نخواهد داد. 

اما در‌صورتی‌که بدون اطلاعات کافی نسبت به تهیه باتری پهباد اقدام کنید، پهپاد شما دچار مشکل خواهد شد. درصورتی‌که باتری ضعیف باشد، ملخک‌ها به‌خوبی کار نمی‌کنند و هلی شات پس از مدت کوتاهی خاموش خواهد شد. از طرفی اگر ولتاژ بیش از نیاز هلی شات باشد، ممکن است باعث سوختن یا آسیب دیدن برخی قطعات شود.

دستگاه ولتاژ سنج برای سنجش باتری کوادکوپتر

مدت زمان شارژ شدن و بازدهی؛ باتری هلی شات باید چه ظرفیتی داشته باشد؟

مدت زمان شارژ باتری کوادکوپتر، یکی از فاکتورهای مهم برای خرید باتری پهپاد است. هرچه مدت زمان شارژ باتری بیشتر باشد،‌ بازدهی آن نیز بیشتر خواهد بود. البته ارتباط مدت زمان شارژ و بازدهی باتری به عوامل بسیاری مرتبط است. برای مثال اگر باتری پهپاد خراب باشد، ممکن است مدت زمان بیشتری نیاز به شارژ داشته باشد و بازدهی آن حتی به ده دقیقه هم نرسد! به‌همین‌خاطر حتما باید مدت زمان شارژ و بازدهی را بررسی کنید؛ زیرا باتری یکی از مهم‌ترین قطعات کواد کوپتر است.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان، قبل از خرید باطری پهباد آن را تست کرده و از سلامت آن اطمینان خاطر حاصل کنید. البته دومین پیشنهادی که وجود دارد و در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت، انتخاب باطری پهباد با گارانتی است. 

اورجینال بودن باتری؛ نکته‌ای که نباید برای خرید باتری پهباد از آن غافل شوید!

به‌ دلیل کمیاب بودن قطعات یدک پهباد‌ها در ایران، بسیاری از افراد دست به تولید قطعات تقلبی زده‌اند. برچسب اسم و مشخصات این باتری‌ها دقیقا مشابه مدل‌های اصلی است، اما کیفیت آن‌ها اصلا مطلوب نیست. به نوعی می‌توان گفت پس از ۱۰ بار استفاده دیگر قابل مصرف نیستند و نیاز به باتری جدید خواهید داشت. 

فرقی نمی‌کند از پهپاد تاشو استفاده می‌کنید یا مدل‌های غیرتاشو و حرفه‌ای، حتما باید یک باتری اصل و با کیفیت برای دستگاه خود خریداری کنید. برای تهیه باطری هلی شات اصل، فقط کافی است به فروشگاه پریما توی مراجعه کنید. این فروشگاه علاوه‌بر فروش انواع پهپاد و ماشین شارژی، قطعات یدک این محصولات را نیز تامین می‌کند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر از کیفیت آن‌ها، باتری کواد کوپتر را خریداری کنید. 

تهیه شارژ مخصوص باتری؛ براش کاهش مدت زمان شارژ باتری کوادکوپتر

کلیه لوازم برقی که باتری شارژی دارند مانند هدفون و ایرباد بی‌سیم، تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و پهباد‌ها، حتما همراه آن یک شارژر مخصوص وجود دارد. این شارژر، مخصوصا باتوجه‌به توان مصرفی باتری طراحی می‌شود و از وارد شدن نوسانات به باتری کوادکوپتر جلوگیری می‌کند. به این ترتیب عمر باتری پهپاد بیشتر خواهد شد و از طرفی تعداد چرخه‌های آن نیز حفظ می‌شود. 

اگر از شارژر مناسب باتری پهباد استفاده نشود، ممکن است باعث سوختگی قطعات هلی شات یا باتری شود. ناگفته نماند خرابی باتری کوادکوپتر به خاطر استفاده از شارژر نامناسب، بسیار شایع‌ است و حتی احتمال دارد باعث پرواز نکردن دستگاه شود. اگر پرنده شما پرواز نمی‌کند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «چرا هلیکوپتر کنترلی پرواز نمیکند» را مطالعه کنید تا با مهم‌ترین دلایل خرابی هلی‌کوپتر و هلی شات‌ها آشنا شوید. 

باتری پهباد اسباب بازی یا حرفه‌ای، حتما باید گارانتی داشته باشد

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام تهیه باطری هلی شات در نظر داشته باشید، گارانتی باتری است. معمولا مراکز فروش هلی شات باتری‌هایی با گارانتی ارائه نمی‌کنند؛ زیرا از کیفیت آن‌ها اطمینان خاطر کافی را ندارند. 

اما زمانی که شما به فروشگاه‌های معتبر مانند به پریماتوی مراجعه کنید، محصولاتی با گارانتی و کیفیت بسیار عالی خریداری می‌کنید. ناگفته نماند شما برای دریافت مشاوره نیز می‌توانید با کارشناسان پریماتوی تماس بگیرید تا بهترین راهنمایی‌ها برای خرید باتری هلی شات را به شما ارائه دهند. 

قبل از تهیه باتری جدید، با تعمیرکاران پهباد مشورت کنید

برای خرید باتری پهپاد، باید فاکتورهای بسیاری از جمله گارانتی، کیفیت ساخت و مدت زمان شارژدهی و بازدهی را بررسی کنید. به این صورت انتخابی مطمئن خواهید داشت و بهترین باتری باتوجه‌به مشخصات کوادکوپتر خود را خریداری خواهید کرد. باتری‌های کوادکوپتر اگر درست و بهینه استفاده شوند، تا سه سال طول عمر مفید خواهند داشت. در غیر این صورت باتری در مدت زمان کوتاه‌تری غیرقابل‌استفاده خواهد شد و باید نسبت به تهیه باتری هلی شات جدید اقدام کنید. به‌نظر شما برای خرید باطری پهپاد، چه نکات دیگری مهم هستند؟ شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت‌های همین مقاله با ما و سایر خوانندگان مجله پریما توی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها ۶

    محمد پاسخ

    چه نوع باطری برای هلی کوپتر کنترلی مناسب است
    آیا ضریب تخلیه و وات نقش مهمی دارد

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      از مشکلات مربوط به هلیکوپتر بی اطلاع هستیم. پیشنهاد میکنیم به یک تعمیرکار مراجعه کنید.
      پیروز باشید

    اهورا پاسخ

    سلام خسته نباشید من به پهباد دارم اما وقتی باطریش سوخت انداختمش دور الان چطوری بفهمم باطری که باید بخرم چند ولت و امپر باشه

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      با جستجو کردن مدل دستگاه میتوانید مشخصات باتری رو پیدا کنید.
      و یا به یک تعمیرکار مراجعه کنید که باتری مورد نظر رو برای شما پیدا کنند.
      پیروز باشید

    عظیم پاسخ

    باعرض سلام و خسته نباشید،درموردنحوه خریدباتری آیا میتوانیم از ظرفیت آمپری که روی بدنه باتری نوشته شده ،بالاترازآن استفاده کنیم؟

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      خیر دوست گرامی ، هر مدلی فقط باتری فابریک خودش رو ساپورت میکند و امپر و ولتاژ باید فابریک خودش باشد.
      پیروز باشید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟