چگونه دوربین پهباد را به گوشی وصل کنیم؟

برای کسانی که عاشق پرواز هستند، خرید پهباد یا کوادکوپتر یک رویای دست‌یافتنی است. لذتی که در خرید کوادکوپتر و دیدن آسمان از روی ابرها وجود دارد با هیچ هیجانی قابل‌قیاس نیست. البته بسیاری دوست دارند این لحظات هیجان‌انگیز را برای همیشه ثبت کنند که اتصال دوربین پهباد به گوشی چاره کار است. حتما می‌پرسید چگونه دوربین پهباد را به گوشی وصل کنیم؟ در این مقاله نحوه راه‌اندازی دوربین کوادکوپتر و ارسال تصویر به گوشی را به شما آموزش می‌دهیم. اطلاعات مطلب پیش رو به شما کمک می‌کند که از مشاهده و ثبت تصاویر از اوج آسمان لذت ببرید.

دانلود نرم افزار دوربین کوادکوپتر؛ اولین گام برای تحقق رویای پرواز

یکی از لذت‌های جذاب داشتن کوادکوپتر امکان هدایت آن با گوشی تلفن همراه است. اتصال دوربین کوادکوپتر به تلفن همراه کار پیچیده‌ای نیست؛ فقط کافی است نرم افزار کنترل پهپاد با گوشی را دانلود و نصب کنید، سپس اقدامات لازم برای اتصال کوادکوپتر به موبایل را انجام دهید. برای نصب نرم افزار کنترل پهپاد با گوشی می‌توانید از طریق بارکد موجود روی جعبه و سایت ارائه‌دهنده کوادکوپتر استفاده کنید. تقریبا کلیه نرم‌افزارهای کنترل هلیکوپتر با گوشی برای دو سیستم‌عامل اندروید و آی او اس موجود هستند.
اگر قصد عکس و فیلم‌برداری از اوج آسمان را دارید، باید توجه کنید که بعضی از پهبادها دوربین‌دار و برخی بدون دوربین هستند. طبیعی است که قیمت پهباد کنترلی دوربین دار از نمونه مشابه بدون دوربین آن قطعا بالاتر است؛ اما کاملا ارزش تصویرسازی رفتن به آسمان و دیدن ابرها را دارد.

نحوه اتصال برنامه دوربین پهپاد به تلفن همراه با WiFi

پیش از پرواز از میزان باتری هلی‌شات اطمینان حاصل کنید. همچنین مطمئن شوید که گوشی شما در هنگام پرواز روشن خواهد ماند. بعد از دانلود نرم افزار دوربین کوادکوپتر باید دستگاه را به موبایل وصل کنید. سوکت دوربین را به هلی‌شات متصل کرده و دوربین را در زیر هلی شات قرار دهید. پس از روشن کردن کوادکوپتر متوجه می‌شوید که چراغ‌های درون دوربین نیز روشن می‌شود.

بعد از اطمینان از صحت عملکرد دوربین به سراغ اتصال موبایل و هلی‌شات می‌رویم. در این زمان باید وای فای گوشی خود را روشن کرده و منتظر بمانید. زمانی که اسم شبکه وای فای FPV-WIFI را مشاهده کردید، به این شبکه متصل شوید. توجه کنید که برای اتصال و کنترل هلیکوپتر با گوشی نیازی به داشتن بسته اینترنتی فعال نخواهید داشت.

حالا از طریق نرم افزار کنترل پهپاد با گوشی می‌توانید کوادکوپتر را پرواز دهید و با استفاده از برنامه دوربین پهپاد تصویربرداری کنید. معمولاً گزینه‌هایی مثل Start یا Go برای این کار تعریف شده‌اند. با فشار دادن این آیکون‌ها می‌توانید فیلم‌برداری را شروع کنید.

تصاویر یا فیلم‌هایی که در حین پرواز گرفته می‌شود در مسیر گالری گوشی ذخیره خواهند شد. اگر قصد فیلم‌برداری برای عروسی یا هر مراسم مهم دیگری دارید، حتما از کوادکوپتر حرفه ای استفاده کنید که امکانات متنوعی از جمله ارسال زنده تصاویر، چرخش به دور سوژه و فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه دارد.

نحوه اتصال دوربین کواد کوپتر به موبایل با استفاده از نرم‌افزار مخصوص

نکات مهم هنگام کنترل پهپاد با گوشی؛ باکیفیت فیلم‌برداری کنید!

حالا که دانستیم چگونه کنترل را به کوادکوپتر وصل کنیم، وقت آن است که درباره نکات مهم برای داشتن تصاویر و فیلم‌های باکیفیت صحبت کنیم. اگر قصد فیلم‌برداری حرفه‌ای دارید، باید به سراغ هلی‌شات‌های دوربین‌دار حرفه‌ای و باکیفیتی مانند کوادکوپتر سایما بروید؛ اما نحوه کنترل کواد کوپتر و یادگیری استفاده از آن نیز در داشتن فیلم و تصاویر باکیفیت و جذاب بسیار تاثیرگذار است.
آنچه باعث ضبط و ثبت عکس و ویدیوهای باکیفیت می‌شود، تسلط و مهارت است. در ادامه می‌خواهیم با مرور چند نکته و توصیه ساده برای افزایش کیفیت تصاویر، نحوه استفاده صحیح از برنامه کنترل کواد کوپتر با گوشی را به شما آموزش دهیم.

۱-  کنترل کواد کوپتر با گوشی با تسلط کامل

پیش از شروع پرواز، هلی‌شات را روی یک سطح صاف قرار دهید و کالیبره بودن و اتصال درست رادیو کنترل بررسی کنید. زمانی که پرواز با هلی‌شات را برای بار اولین بار انجام می‌دهید، باید مواظب باشید که کوادکوپتر آسیبی نبیند. ازهمین‌رو توصیه می‌کنیم اگر به‌تازگی تصمیم به خرید کوادکوپتر گرفته‌اید، به سراغ بهترین هلی شات ارزان بروید تا در صورت خطا، ضرر مالی سنگینی متوجهتان نشود.
البته به این نکته هم توجه داشته باشید که با افزایش مدت‌زمان پرواز و تجربه‌ای که کسب می‌کنید، تسلط بیشتری برای کنترل کوادکوپتر با موبایل به دست خواهید آورد. با تمرین و تکرار بسیار حتی با استفاده از یک هلی‌شات ارزان نیز می‌توانید تصاویر دلنشینی ثبت کنید.

تسلط بر کنترل کوادکوپتر با موبایل با تمرین فراوان

۲-  تمرین تصویربرداری با کنترل پهپاد با گوشی در محیط بسته

اگر در کنترل کواد کوپتر با گوشی هنوز کاملا ماهر نشده‌اید، توصیه می‌کنیم از محیط بسته شروع کنید. معمولاً فضای بسته به دلیل خطرات کمتر محیط مناسب‌تری برای پرواز هلی‌شات‌ها هستند. برای کنترل پهباد با گوشی و انجام پرواز در پارک یا سایر مکان‌های باز باید تسلط کافی روی قسمت‌های مختلف برنامه دوربین کواد کوپتر داشته باشید تا بتوانید به‌درستی آن را هدایت کنید.
البته محیط‌های بسته محدودیت‌هایی مثل راندن با سرعت پایین و پرواز در ارتفاع کم را دارند، اما برای تمرین کنترل کوادکوپتر با گوشی و تصویربرداری عالی هستند. جدای از مهارت پروازی هلی‌شات فضای داخلی و بسته باعث افزایش دقت و تمرکز شما برای تصویربرداری می‌شود.

۳-  هنگام کار با نرم افزار کنترل پهپاد با گوشی، خیلی به سوژه نزدیک یا از آن دور نشوید!

تنظیم فاصله از سوژه یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام استفاده از برنامه دوربین کوادکوپتر باید رعایت کنید و بیشتر در عکس‌برداری اهمیت دارد. با دور کردن هلی‌شات از سوژه (انسان، مکان یا شیء) نمی‌توانید همه جزئیات را به‌درستی و باکیفیت ثبت کنید.
درعین‌حال نزدیک شدن بیش از حد کوادکوپتر به سوژه نیز ممکن است باعث ایجاد ترس و استرس و در نتیجه خطا در کنترل هلیکوپتر با گوشی شود. البته بعد از تسلط کامل بر برنامه کنترل هلیکوپتر با گوشی دیگر نگران آسیب رسیدن به دستگاه یا سوژه هنگام تصویربرداری نخواهید بود. بااین‌حال هنگام استفاده از برنامه دوربین پهباد و عکس‌برداری، آن را در فاصله مناسبی از سوژه قرار دهید.

تصویربرداری با کوادکوپتر با رعایت نکات مهم

۴-   افزایش کیفیت تصاویر با تمیز نگه داشتن لنز دوربین کوادکوپتر

علاوه‌بر مواردی مانند یادگیری کامل کار با برنامه دوربین پهباد، برای تصویربرداری باکیفیت باید نکات ریزی مانند تمیز بودن لنز دوربین پهباد را نیز مدنظر قرار دهید. فرقی نمی‌کند کواد کوپتر را با گوشی کنترل می‌کنید یا با استفاده از رادیوکنترل انحصاری محصول، تمیز بودن لنز دوربین عامل بسیار مهمی است که در تجربه استفاده از هلی‌شات و تصویربرداری اهمیت بسیار بالایی دارد.
لنزهای دوربین چه کامپکت باشد و چه دوربین هلی‌شات بسیار زود کثیف می‌شود؛ بنابراین حتماً قبل و پس از پرواز باید با دستمال مخصوص آن را تمیز نگه دارید. استفاده از دستمال‌های زبر یا خیلی نرم مثل دستمال‌کاغذی باعث ایجاد خط و خش روی لنز می‌شود که درنهایت کیفیت تصویر را پایین می‌آورد.

۵-  استفاده از نور روز برای ثبت تصاویر باکیفیت‌تر با هلی‌شات

نور اصلی‌ترین عامل تصویر است که اگر به‌درستی تنظیم شود، تصاویر بسیار باکیفیتی به شما می‌دهد. ازآنجایی‌که در هلی‌شات‌ها امکان تنظیم نور وجود ندارد و باید در حالت پرواز فیلم‌برداری را انجام دهید، بهتر است از فیلم‌برداری در شب بپرهیزید. البته توصیه می‌کنیم نسخه اصلی برنامه دوربین پهپاد را دانلود و نصب کنید تا کیفیت تصویربرداری و پرواز با کوادکوپتر تحت‌تاثیر قرار نگیرد.
در طول روز نیز ساعات ظهر بهترین زمان برای فیلم‌برداری است؛ چراکه خورشید بیشترین نور را به زمین می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود پرواز و تصویربرداری با هلی شات را در ساعات مناسب انجام دهید.

تصویربرداری با کوادکوپتر با رعایت نکات مهم

تمرین و تکرار؛ راز تسلط بر کنترل کوادکوپتر با گوشی

اتصال دوربین کواد کوپتر به موبایل بسیار ساده است و فقط با دانلود نرم افزار دوربین کوادکوپتر انجام می‌شود؛ اما نکته مهم در تصویربرداری، تسلط بر کنترل هلیکوپتر با گوشی و گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیت است. بعد از نصب برنامه دوربین پهپاد و اتصال دوربین کواد کوپتر به موبایل فقط کافی است هرروز زمانی را به کار با برنامه دوربین پهپاد اختصاص دهید.
راه‌اندازی دوربین کوادکوپتر و ارسال تصویر به گوشی قطعا روزهای خسته‌کننده را به ساعاتی شاد و مفرح تبدیل خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید کوادکوپتر دارید با شماره‌های اعلام‌شده در سایت در ساعات اداری تماس بگیرید. کارشناسان ما کمک می‌کنند تا بهترین هلی‌شات را متناسب با نیازتان تهیه کنید. اگر برای دانلود نرم افزار کنترل کواد کوپتر برای اندروید یا iOS و نصب آن سوالی دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

چگونه دوربین پهباد را به گوشی وصل کنیم؟

برای اتصال دوربین کواد کوپتر به موبایل ابتدا باید برای دانلود نرم افزار دوربین کوادکوپتر و نصب آن روی تلفن همراهتان اقدام کنید. سپس با روشن کردن وای فای موبایل، به شبکه کوادکوپتر متصل شوید.

چگونه کوادکوپتر را با گوشی کنترل کنیم؟

با نصب نرم افزار کنترل پهپاد با گوشی می‌توانید به‌راحتی کوادکوپتر را به گوشی وصل کرده و با استفاده از تلفن همراهتان، آن را در آسمان هدایت کنید.

آیا اتصال دوربین کوادکوپتر به موبایل به بسته اینترنتی نیاز دارد؟

خیر، برای کنترل کوادکوپتر با موبایل به بسته اینترنتی نیاز نیست و این اتصال فقط از طریق نرم افزار دوربین کوادکوپتر انجام می‌شود.

دیدگاه‌ها ۱۱۶

    پرویز پاسخ

    سلام برنامه ی کواد کوپتر BBSچیست لطف کنید بگید ممنون میشم

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ما این مدل رو کار نکردیم و از اسم نرم افزارش بی اطلاع هستیم.
      موفق باشید

    مجید الماسی پاسخ

    باسلام خسته نباشید برای کوادکوپترk911ماکس چه برنامه ای مناسب خوب

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ما این مدل رو کار نکردیم و از اسم نرم افزارش بی اطلاع هستیم.
      موفق باشید

    Araminam پاسخ

    سلام من کوادکوپتر مدل LH X28GWF دارم، نرم افزار خود دستگاه رو نصب کردم بهش وصل میشم ولی نه دوربین کار میفته و نه گزینه قفل باز میکنه،لطفاً راهنمایی بفرمایید

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      در خصوص این مشکل باید VPN موبایل رو خاموش کنید. زبان گوشی انگلیسی شود و لوکیشن موبایل رو هم روشن کنید.
      و بعد اتصال موبایل به دوربین پرنده رو انجام دهید و وارد نرم افزار بشید که تصویر برای شما نمایش داده شود.
      در خصوص باز نشدن قفل موتورها ار روی نرم افزار تا زمانی که تصویر نمایش داده نشود هیج گزینه ای روی نرم افزار کار نمیکند.
      موفق باشید

    آرمین پاسخ

    سلام من کواد کوپتر‌ مدل m9 دارم چه برنامه ای رو باید نصب کنم برای انتقال تصویر؟

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ما این مدل رو کار نکردیم و از اسم نرم افزارش بی اطلاع هستیم.
      موفق باشید

    محمد مهدی پاسخ

    سلام وقت بخیر
    برای کواد کوپتر DRONE چه نرم افزاری باید نصب کنم؟

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      ما این مدل رو کار نکردیم و از اسم نرم افزارش بی اطلاع هستیم.
      موفق باشید

    امیر پاسخ

    برنامه را از کجا دانلود کنیم و اسم برنامه چی

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      هر مدل نرم افزار مخصوص خود را دارد.
      به طور کلی روی دفترچه راهنما یک QR هست که اگر با دوربین گوشی اسکن کنید نرم افزار دانلود میشود.
      موفق باشید

    امیر پاسخ

    برنامه را از کجا دانلود کنیم و اسم برنامه چی
    .....‌‌.دنذ

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      هر مدل نرم افزار مخصوص خود را دارد.
      به طور کلی روی دفترچه راهنما یک QR هست که اگر با دوربین گوشی اسکن کنید نرم افزار دانلود میشود.
      موفق باشید

    ناشناس پاسخ

    سلام نرم افزار e88pro را دارید

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      این مدل رو کار نکردیم و از نرم افزارش هم اطلاعی نداریم.

    حمید پاسخ

    نرم افزار e88pro را دارید

      primatoy پاسخ

      سلام وقت بخیر
      این مدل رو کار نکردیم و از نرم افزارش هم اطلاعی نداریم.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟